  • 1. Data: 2008-02-26 20:16:35
    Temat: Konsekwencje posiadania NIPu
    Od: Monowalker <m...@g...com>

    Cześć.
    Niedawno ukończyłem 18 lat, mam możliwość wykonania kilku
    "zleceń"(dzieł?), nie chciałbym robić tego nielegalnie bo kłopoty z
    Urzędem Skarbowym to ostatnia rzecz jakiej potrzebuje. Rozumiem, że
    muszę złożyć wniosek o nadanie numeru NIP - jaki jest tego koszt? W tej
    chwili jestem uczniem i nic nie wskazuje aby zmieniło się to w
    najbliższym czasie, jakie konsekwencje wiążą się z posiadaniem NIP jeśli
    w kolejnych latach moje dochody będą wynosić 0 zł?

    Jakich dokumentów muszę oczekiwać od pracodawcy po podpisaniu umowy o
    dzieło?

    Z góry dzięki. Jak się z tego rozliczać spytam w przyszłym roku ;)

    Pozdrawiam.

    --
    monowalker

  • 2. Data: 2008-02-26 20:29:01
    Temat: Re: Konsekwencje posiadania NIPu
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 26 Lut, 21:16, Monowalker <m...@g...com> wrote:
    >. Rozumiem, że
    > muszę złożyć wniosek o nadanie numeru NIP - jaki jest tego koszt?

    Bezplatny, musisz wypelnic formularz NIP-3

> [...]
    > najbliższym czasie, jakie konsekwencje wiążą się z posiadaniem NIP jeśli
    > w kolejnych latach moje dochody będą wynosić 0 zł?

    Jak nie osiagniesz dochodu to poprostu nie skladasz rocznego
    rozliczenia.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 3. Data: 2008-02-26 20:55:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-26, Rafal M <r...@g...com> wrote:

    [...]

    > Bezplatny, musisz wypelnic formularz NIP-3

    W zależności od urzędu [1] - albo może sam złożyć wniosek, albo też
    będzie musiał to za niego zrobić dzieło-/zleceniodawca (i przybić
    odpowiednią pieczątkę).

    [1] W Poznaniu nie robią problemów, natomiast w Bytomiu, czy Raciborzu
    wymagają by jednak to przeszło przez pracodawcę/dziełodawcę/zleceniodawcę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-02-26 20:56:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 26 luty 2008 21:16
    (autor Monowalker
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fq1sf1$oe3$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Rozumiem, że
    > muszę złożyć wniosek o nadanie numeru NIP - jaki jest tego koszt?

    Koszt nadania jest zerowy, jednak problem w tym, że TY tego wniosku złożyć
    nie możesz. Złoży go pierwszy robotodawca. Napisałem specjalnie nie
    pracodawca, bo może to być zleceniodawca czy dziełodawca.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 5. Data: 2008-02-26 21:40:33
    Od: Jacek Soltysik <j...@w...pl>

    Tristan pisze:
    > TY tego wniosku złożyć
    > nie możesz. Złoży go pierwszy robotodawca. Napisałem specjalnie nie
    > pracodawca, bo może to być zleceniodawca czy dziełodawca.

    bredzisz.

  • 6. Data: 2008-02-26 21:44:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Monowalker wrote:
> [...]
    > Urzędem Skarbowym to ostatnia rzecz jakiej potrzebuje. Rozumiem, że
    > muszę złożyć wniosek o nadanie numeru NIP - jaki jest tego koszt?

    zerowy.

> [...]
    > najbliższym czasie, jakie konsekwencje wiążą się z posiadaniem NIP jeśli
    > w kolejnych latach moje dochody będą wynosić 0 zł?

    żadne

    > Jakich dokumentów muszę oczekiwać od pracodawcy po podpisaniu umowy o
    > dzieło?

    dostarczenia NIP-3 do wypełnienia, potem mu go oddajesz, a on wysyła.
    Nip przyjdzie poczta do domu.
    jak nie dostarczy to sie upomnij, ze powinien.
    ewentualnie sciagnij sobie z internetu, wypelnij i zanies sekretarce,
    zeby wyslala.

  • 7. Data: 2008-02-26 21:45:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witek wrote:

    > W tej
    >
    > żadne
    a sorry, prawie żadne.
    OD tego momentu zmiana jakichkolwiek danych, typu numer dowodu, adresu
    zameldowania, zamieszkania i wszystko co tam podałeś, wymaga wysłania
    kolejnego nip-3 w ciagu 30 dni od daty zmiany.

  • 8. Data: 2008-02-26 21:47:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Soltysik wrote:

    > bredzisz.

    sam bredzisz. Art 8 ustawy o NIP.
    to znaczy: złożyć może, ale z żałosnym skutkiem. W zależności od humoru,
    albo mu nip dadzą, albo go wyrzucą, albo tak jak powinno być zgodnie z
    prawem, wezwą w celu wyjaśnień. I jest ugotowany, bo drugiego nip-3
    złożyć mu już nie wolno. Będzie chodził i wyjaśniał.

  • 9. Data: 2008-02-26 23:04:08
    Od: Jacek Soltysik <j...@w...pl>

    witek pisze:

> [...]
    > prawem, wezwą w celu wyjaśnień. I jest ugotowany, bo drugiego nip-3
    > złożyć mu już nie wolno. Będzie chodził i wyjaśniał.

    to jeszcze doczytaj punkt 2 z tego artykułu.

    Takie sytuacje, że jakaś baba której się wydaje, że jeszcze mamy prl
    odmawiała nadania NIP, bądź w ogóle odmawiała przyjęcia nip-3 to się
    zdarzały najczęściej w pcimiu dolnym i wystarczyło uderzyć wyżej to
    potem z podkulonym ogonem wydawała NIP.

  • 10. Data: 2008-02-26 23:09:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Feb 2008, Tristan wrote:

    > pracodawca, bo może to być zleceniodawca czy dziełodawca.

    wKF: zamawiający!

    pzdr, Gotfryd