    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Konsultacja IT na rzecz firmy w USA
    Date: Thu, 24 Jan 2008 20:49:09 +0100

    t...@n...pl wrote:

    > Pytanie dotyczy rozliczenia jednorazowej konsultacji z zakresu IT na rzecz firmy
    > z USA. Jak do tej pory nie mialem z czyms takim do czynienia.
    > Jak wyglada cala strona formalna uregulowania naleznosci przez firme z USA? Co
    > jest potrzebne do zalatwienia tej sprawy tak, zeby mozna bylo pozniej z urzedem
    > skarbowym zalatwic wszystkie formalnosci bez jakichkolwiek problemow? Jakies
    > umowy, dokumenty?

    Jeśli zechcesz skorzystać z 50% ryczałtowych kosztów uzyskania to
    powinieneś mieć umowę z której wynika, że takie koszty Ci się należą.
    W przeciwnym przypadku IMHO umowa nie jest Ci do niczego potrzebna.

    > Czy jest wymagana osobista wizyta w firmie w USA i
    > podpisywanie czegokolwiek osobiscie? Czy strona amerykanska tez bedzie
    > potrzebowac jakichs szczegolowych dokumentow? W tej sytuacji wystepuje nie jako
    > firma ale osoba.

    Oczywiście nie wiem jakie zwyczaje są w firmie z która współpracujesz,
    ale wielu znanych mi przypadkach wystarczyło przefaksowanie podpisanych
    umów (a później rachunku). Czasami chcieli też dosłanie umów pocztą.

    > Jaki ewentualny podatek po naszej stronie?

    Jako osoba fizyczna nie prowadząca DG rozliczasz się przecież na
    zasadach ogólnych.

    Tak więc odprowadzasz jedynie zaliczkę na podatek (PIT-53 to już chyba
    skasowali) i rozliczasz to ostatecznie w rozliczeniu rocznym.

    Piotrek