    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Konsultacja IT na rzecz firmy w USA
    Date: Fri, 25 Jan 2008 10:03:01 +0100

    Dnia 25-01-2008 o 07:38:12 t...@n...pl <s...@o...eu>
    napisał(a):

    > Otoz to - interesuja mnie wszystkie szczegoly dotyczace tego typu umow.
    > Gdyby to
    > byla wlasnie umowa o dzielo (czyli bez odprowadzania ZUS o ile sie
    > orientuje) to
    > jaki jest odpowiednik tego typu umowy w USA?
    > Troche za duzo ogolnikow - czy mozna bardziej konkretnie?

    Nie ważne jaki jest odpowiednik w USA - ważne żeby efektem było jakieś
    dzieło
    - czyli żeby to była umowa o **z**robienie a nie o robienie.
    I wtedy o ZUS się wogóle martwić nie musisz(w sensie że nawet dowiadywać
    się nie musisz).

    Przykładowo - masz wykonać publikację szkoleniową, sanki, program
    komputerowy - i rozliczany jesteś
    za efekt końcowy - to wtedy jest umowa o dzieło.
    Masz odbierać telefony, wyprowadzać psa itd - i rozliczany jesteś ze
    starannego działania, a płącone masz za za godziny
    - wtedy jest zlecenie.

    > Czy mozliwe jest udostepnienie takiej gotowej umowy albo przeslanie na
    > moj
    > prywatny email - oczywiscie np. z usunietymi szczegolami typu nazwa
    > firmy, kwota
    > wynagrodzenia, adresy, etc?

    Wpisz w google "umowa o dzieło" i wyskoczy ze 100 szablonów.

    pozdr,
    tommyz