  • 11. Data: 2010-10-24 18:43:29
    Temat: Re: Konto dla DG
    Od: Zozin <Z...@m...com>

    > Możliwość sprawdzenia przez US wynika na dzień dobry z dwu rzeczy:
    > - tego że chcesz ujawniać na f-rze :)
    > - kontroli krzyżowych

    OK - czy coś za to grozi? Powiedzmy, że jedną transakcję przepuszczę
    przez konto osobiste i za jakiś czas to wyjdzie. Jak wysokie są kary za
    niezgłoszenie takiego konta?
    Dzięki za info.

    Zozin

  • 12. Data: 2010-10-25 14:17:27
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    > Nijak, będzie za późno, trzymać "ponad limit" trzeba wcześniej.
    > A jak US będzie miał dowody o używaniu konta osobistego do DG

    ale jest tam kwota wolna od zajecia wiec w przypadku osobistego mozna
    jakos przebolec zajecie (jak ktos nie ma zamiaru oddawac)

    http://nowedopalacze.eu/
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    /

  • 13. Data: 2010-10-25 14:21:00
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2010-10-24 20:43, Zozin pisze:

    > OK - czy coś za to grozi? Powiedzmy, że jedną transakcję przepuszczę
    > przez konto osobiste i za jakiś czas to wyjdzie. Jak wysokie są kary za
    > niezgłoszenie takiego konta?
    > Dzięki za info.

    ja za zgloszenie 2 tygodnie po terminie (otwieralem kilka i zglosilem
    jak wszystkie owtrozylem, moj blad ze dodalem kopie umow) placilem ponad
    setke

  • 14. Data: 2010-10-28 08:31:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010, Kotlet wrote:

    > ale jest tam kwota wolna od zajecia

    Masz pod ręką link na dosłowną treść przepisu dotyczącego kwoty
    wolnej od zajęcia?
    Chdzi o to, że np. dla celów podatkowych *nie liczy się*, czy
    wg umowy z bankiem konto jest osobiste czy gospodarcze - liczy się
    *faktyczne wykorzystanie*, i konto "osobiste wh umowy" wykorzystywane
    do DG traktowane jest jak gospodarcze.
    Przyznam że nie wiem jakie jest kryterium dla celów egzekucyjnych,
    i skoro już temat na to zszedł, ciekawi mnie czy US może żądać
    egzekucji "do zera" z konta które jest *formalnie* osobiste,
    ale *faktycznie* gospodarcze :)

    > wiec w przypadku osobistego mozna jakos
    > przebolec zajecie (jak ktos nie ma zamiaru oddawac)

    Właśnie obawiam się odwrotnej reakcji: "pan co prawda zawarł z bankiem
    umowę na konto osobiste, ale ponieważ mamy tu transakcje gospodarcze,
    to *jest* konto gospodarcze (mimo nazwy "osobiste") i kwota wolna
    od zajęcia nie przysługuje"!

    pzdr, Gotfryd