  • 1. Data: 2010-10-22 14:10:48
    Temat: Konto dla DG
    Od: Zozin <Z...@m...com>

    Jakie są kary za niezgłoszenie dodatkowego konta dla DG?
    Czy można używać konta prywatnego do DG (w sensie drukować na fakturze i
    otrzymywać wpłaty) - czy za to coś grozi, jest możliwość sprawdzenia?
    Chodzi oczywiście o to, żeby poborca nie paraliżował mi możliwości
    spłacenia zaległości - jak przestanę płacić dostawcy, przestanę być
    pośrednikiem - nie będzie kasy na spłatę podatków.

    Zozin

  • 2. Data: 2010-10-22 14:44:29
    Temat: Re: Konto dla DG
    Od: Król Dopalaczy <k...@n...eu>

    W dniu 2010-10-22 16:10, Zozin pisze:
> [...]
    > spłacenia zaległości - jak przestanę płacić dostawcy, przestanę być
    > pośrednikiem - nie będzie kasy na spłatę podatków.

    uzywaj osobistego konta tam jest tzw kwota wolna od zajecia , ana
    formowym nie ma

    --
    http://nowedopalacze.eu/

  • 3. Data: 2010-10-22 15:00:21
    Od: Zozin <Z...@m...com>

    W dniu 2010-10-22 16:44, Król Dopalaczy pisze:

    > uzywaj osobistego konta tam jest tzw kwota wolna od zajecia , ana
    > formowym nie ma

    Tak zamierzam. badam tylko, jakie są konsekwencje i ryzyko.

    Z.

  • 4. Data: 2010-10-22 22:17:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Oct 2010, Zozin wrote:

    > Jakie są kary za niezgłoszenie dodatkowego konta dla DG?
    > Czy można używać konta prywatnego do DG

    Y... moje pierwsze standardowe pytanie: a konto gospodarcze,
    to niby jest jakie?
    Nieprywatne? :O
    Znaczy państwowe czy komunalne? ;)

    > (w sensie drukować na fakturze i otrzymywać wpłaty) - czy za to
    > coś grozi, jest możliwość sprawdzenia?

    Możliwość sprawdzenia przez US wynika na dzień dobry z dwu rzeczy:
    - tego że chcesz ujawniać na f-rze :)
    - kontroli krzyżowych

    > Chodzi oczywiście o to, żeby poborca nie paraliżował mi możliwości
    > spłacenia zaległości - jak przestanę płacić dostawcy, przestanę być
    > pośrednikiem - nie będzie kasy na spłatę podatków.

    Ale chyba coś pomyliłeś.
    Przepisy podatkowe akurat w przypadku konta bankowego przewidują
    *faktyczne* powiązanie z DG, a *nie* poprzestają na powiązaniu
    deklaratywnym!
    Tj. "kontem związanym z DG" staje się nie tylko konto, które w myśl
    umowy z bankiem jest *przeznaczone* do DG, lecz na mocy przepisów
    staje się konto które jest *faktycznie wykorzystywane* do DG.

    Przykład z ustawy o podatku dochodowym:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    14
    1. Za przychód z działalnoœci, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3,
    uważa się[...]
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:
    [...]
    5) odsetki od œrodków na rachunkach bankowych utrzymywanych w zwišzku
    z wykonywanš działalnoœciš,
    ---

    ...i dalej:
    http://sjp.pwn.pl/slownik/2547604/zwi%C4%85zek

    Prawdopodobieństwo "namierzenia" wydaje się niewielkie, ale tylko tak
    długo jak długo US nie zechce właśnie "szukać pieniędzy" (np. za
    zapłatę podatku).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-10-22 22:20:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Tak zamierzam. badam tylko, jakie są konsekwencje i ryzyko.

    IMO używanie konta osobistego do celów gospodarczych nie jest najlepszym
    pomysłem. Wyjaśnij mi może, po co chcesz sobie komplikować życie, jeśli
    w omawianym przypadku (argumentu co do kwoty wolnej od zajęcia) wystarczy
    przelewać dostateczną kwotę na konto osobiste w tym samym banku?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-10-23 06:25:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-10-23 00:17, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Tj. "kontem związanym z DG" staje się nie tylko konto, które w myśl
    > umowy z bankiem jest *przeznaczone* do DG, lecz na mocy przepisów
    > staje się konto które jest *faktycznie wykorzystywane* do DG.

    Przy czym warto pamiętać, że wykorzystywane w *dowolny* sposób. Również
    jedynie do regulowania należności z DG. Były na ten temat wyroki.

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-10-23 09:19:47
    Od: Król Dopalaczy <k...@n...eu>

    W dniu 2010-10-22 17:00, Zozin pisze:

    > Tak zamierzam. badam tylko, jakie są konsekwencje i ryzyko.

    jak to zwykla dzialalnosc to mozna, polecam getinonline nawet w umowie
    konta maja napisane ze posiadaczzobowiazuje sie do przyjjmowania
    platnosci i jest wymienione z dzialalnosci gospodarczej :-)

    --
    http://nowedopalacze.eu/

  • 8. Data: 2010-10-23 09:20:17
    Od: Król Dopalaczy <k...@n...eu>

> [...]
    > w omawianym przypadku (argumentu co do kwoty wolnej od zajęcia) wystarczy
    > przelewać dostateczną kwotę na konto osobiste w tym samym banku?

    a jak to zorbisz jak bedzie zajecie a Ty bedziesz dalej przyjmowac wplaty ?

    --
    http://nowedopalacze.eu/

  • 9. Data: 2010-10-23 12:15:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Przy czym warto pamiętać, że wykorzystywane w *dowolny* sposób. Również
    > jedynie do regulowania należności z DG. Były na ten temat wyroki.

    Chyba zobowiazan :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2010-10-23 16:32:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Oct 2010, Król Dopalaczy wrote:

    > a jak to zorbisz jak bedzie zajecie a Ty bedziesz dalej przyjmowac wplaty ?

    Nijak, będzie za późno, trzymać "ponad limit" trzeba wcześniej.
    A jak US będzie miał dowody o używaniu konta osobistego do DG
    (choćby z danych kontrahentów którzy wpłacali - na PK dowody
    obrotu pieniężnego należą do dokumentacji) to będzie miał podstawy
    żeby uznać je za "używane do DG" i też zająć.

    pzdr, Gotfryd