  • Data: 2013-07-25 22:58:19
    Temat: Re: Kontrahent nie chce przyjąć duplikatu faktury
    Od: gonia <g...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-07-25 12:39, Jacek pisze:

    > Teraz powstał problem, bo kupujący (spółka z pełną księgowością) nie
    > chce słyszeć o duplikacie faktur z grudnia 2012 z bieżącą datą Chcą,
    > aby wystawić im faktury korygujące na zwrot towaru i wystawić nowe
    > "normalne" faktury sprzedaży z datą z lipca. Główny księgowy kupującego
    > twierdzi, że zamknęli bilans 2012 i zrobili sprawozdania i niczego nie
    > będą korygować.

    a co ma zamknięcie roku do duplikatów? zmiana, o ile będzie miała
    miejsce dotyczyc może tylko kwestii podatkowych - rachunkowe zostana
    rozliczone w roku 2013. Jeżeli cały towar (o ile dotyczyło to
    handlowego) pozostał na magazynie - podatkowy wpływ żaden, rachunkowy
    jak bardzo sie uprą mogą załatwic korektą bilansu otwarcia w ksiegach.
    Zatwierdzonych sprawozdań NIE KORYGUJE się.

    > Czy kupujący ma rację? Wydaje mi się, że prawidłowo by było, aby
    > przyjęli duplikaty w zaksięgowali sobie w lipcu 2013. Nie muszą niczego
    > zmieniać w bilansie 2012, bo duplikaty zaksięgują z datą otrzymania,
    > czyli teraz.

    nie mają prawa zmieniac NIC w bilansie po jego zatwierdzeniu. Zreszta
    żaden przepis tego od nich nie wymaga. Ustawa o rachunkowości odpowiada
    dokładnie co w takich sytuacjach.

    Przez ciekawość: jak chca przyjąc f-ry korygujące do zera skoro nie mają
    faktur pierwotnych? coś mnie opuściło po drodze?

    A skoro nie zaksięgowane u nich, to zakładam,że nie zapłacone sprzedawcy??