  • Data: 2011-08-07 13:31:27
    Temat: Re: Kontrakt samozatrudnionego z jego spółką
    Od: Marian Paździoch <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4e3e8fae$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
    > Spółka przed niczym nie chroni.

    Jak to nie. Bardzo prosty przykład: podpisujesz umowę, w której w razie
    niewywiązania się płacisz dosyć znaczące kary.
    a) podpisujesz jako DG - płyniesz swoim majątkiem
    b) podpisujesz jako sp.z o.o. - jeśli nie masz kasy, ogłaszasz upadłość i
    jesteś czysty.

    > Jak obroty są duże, to różnice wynikające z rozliczeń są śmieszne małe w
    > stosunku
    > do całości.

    Jeśli masz na myśli te różnice o których wspomniałem - podwójne
    opodatkowanie - to są właśnie znaczące.

    > Historia uczy, że najlepiej mieć tylko tyle majątku, ile warte ciuchy na
    > Tobie.

    Ale to też nie jest dobre rozwiązanie. Jeśli masz majątek na spółkę, to masz
    później komplikacje przy sprzedaży tej spółki lub jej upadłości. Jeśli np.
    na żonę - to masz problem przy rozwodzie ;).

    Pzdr.
    M.