  • 11. Data: 2008-04-26 12:17:54
    Temat: Re: Kontrakt z firmą IT w USA a płacenie podatków
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    c...@j...com wrote:

    > A mogę?
    > A jeśli tak, to jaki mam wtedy z tego zysk w porównaniu z DG?

    Może jednak poczytaj co możesz, a co musisz.
    Info na ten temat jest na prawdę sporo.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 12. Data: 2008-04-26 12:47:37
    Od: c...@j...com

    On Apr 26, 2:17 pm, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Może jednak poczytaj co możesz, a co musisz.
    > Info na ten temat jest na prawdę sporo.

    Po to pytam, by się czegoś dowiedzieć. Gdybym wiedział, to bym się nie
    pytał.
    Możesz polecić coś napisanego przystępnym językiem?

    > Pozdrawiam
    >
    > Piotrek

    Jakub

  • 13. Data: 2008-04-26 18:21:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Apr 2008, c...@j...com wrote:

    > A mogę?

    Właściwe hasło brzmi: "DG w rozumieniu...".
    Pic w tym, że co ustawa to inna definicja DG, a wystawianie rachunków
    tudzież faktur VAT w szczególności nie jest powiązane z "DG w rozumieniu
    przepisów o rejestrowanej DG". Powiązane jest z definicjami DG z Ordynacji
    oraz ustawy o VAT, a tam jest coś o "wszelkich czynnościach zarobkowych"
    czy "zorganizowaniu" (zajrzyj).
    W przypadku umowy wykonywanej osobiście można uznać za pewnik że
    zamawiający (bądź zleceniodawca) zażąda rachunku, a wtedy odpowiedź
    nie dotyczy pytania "czy mogę" lecz "czy muszę" :) (i już wiesz
    jak brzmi).

    > A jeśli tak, to jaki mam wtedy z tego zysk w porównaniu z DG?

    Tu się nie wtykam, bo optymalizacja (nie tylko podatkowa!) konkretnego
    przypadku IMHO jest rzeczą dość trudną.
    Pytałeś "jak wystawiać r-k lub f-rę nie mając DG".
    Wg wszelkich danych wynikających z przepisów, mi wychodzi odpowiedź:
    "normalnie" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-04-27 08:44:28
    Od: c...@j...com

    On Apr 26, 8:21 pm, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > zamawiający (bądź zleceniodawca) zażąda rachunku, a wtedy odpowiedź
    > nie dotyczy pytania "czy mogę" lecz "czy muszę" :) (i już wiesz

    Hmm... Wygląda to na skomplikowane, ale najwyraźniej czas się tego
    nauczyć.

> [...]
    >   Pytałeś "jak wystawiać r-k lub f-rę nie mając DG".
    >   Wg wszelkich danych wynikających z przepisów, mi wychodzi odpowiedź:

    Dzięki za pomoc! Trochę zeszliśmy z tematu, więc myślę, że czas
    zakończyć wątek i zabrać się za studiowanie prawa podatkowego.
    Jeśli będę miał jeszcze jakieś wątpliwości, to z pewnością zapytam.

    Pozdrawiam,
    Jakub

  • 15. Data: 2008-05-05 12:04:10
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 26 Apr 2008 12:46:12 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Nie pisałem o pożytku z płacenia podatków w Stanach, tylko o sensie
    > płacenia tam podatków, jeśli nie jesteś do tego zobowiązany.
    > Już nie mówiąc o konieczności ewentualnego osobistego wyjaśnienia w IRS,
    > po co płacisz podatki kiedy nie musisz tego robić.

    Hmm, czyżby sprytna metoda na uzyskanie wizy? :) "IRS mi kazał"

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004