  • 11. Data: 2008-06-03 20:28:15
    Temat: Re: Kontrola US
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "bokomaru" <b...@z...com> napisał w wiadomości
    news:g23aef$k9b$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > jest przepis.
    > jesli Twoj kontrahent np. nie jest platnikiem a Ty sobie odliczysz - to Ty
    > odpowiadasz. itd.

    Jest, ale dotyczy odliczania VATu, a nie zaliczania w koszty.

  • 12. Data: 2008-06-04 08:54:24
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 3 Jun 2008 22:28:15 +0200, Greg napisał(a):
    > Jest, ale dotyczy odliczania VATu, a nie zaliczania w koszty.

    A czy przypadkiem któryś WSA nie zasądził ostatnio że podatnik nie powinien
    być obarczony obowiązkiem weryfikowania swoich sprzedawców? Zdaje się, że
    nawet IS rozsyłała informacje o tym wyroku z adnotacją "tylko broń Boże nie
    mówcie o tym podatnikoM"... :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 13. Data: 2008-06-04 09:02:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Greg" <m...@g...pl> napisał w
    > Jest, ale dotyczy odliczania VATu, a nie zaliczania w koszty.

    A co z kosztami? Podatnik może sobie tam powsadzać faktury z "nikąd"?

  • 14. Data: 2008-06-04 20:34:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jun 2008, Jacek Osiecki wrote:

    > A czy przypadkiem któryś WSA nie zasądził ostatnio że podatnik nie powinien
    > być obarczony obowiązkiem weryfikowania swoich sprzedawców?

    AFAIR było tak, że sprawa poszła do TK. O stwierdzenie niezgodności.
    Ale piszę "z głowy czyli z niczego" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-06-04 21:08:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jun 2008, Piotr [trzykoty] wrote:

    > Użytkownik "Greg" <m...@g...pl> napisał w
    >
    > A co z kosztami? Podatnik może sobie tam powsadzać faktury z "nikąd"?

    Protestowałem już w poście w innej gałęzi wątku - "u samej góry".
    Pytający wrzucił do jednego worka dwa ZUPEŁNIE RÓŻNE PRZYPADKI.
    Czy innym jest f-ra wystawiona przez nieistniejący podmiot, a czym
    innym prawidlowo wystawiona f-ra (dobrze zeby kupujący miał jakikolwiek
    "mocny dowód" że *transakcja lub usługa miała miejsce/została wykonana*)
    która została "tylko" nie zaksięgowana przez sprzedawcę.

    "F-ry znikąd" oczywiście nie uprawniają do niczego.
    W szczególności, jeśli napisano w nich o transakcji niemożliwej (znaczy
    dokonanej z nieistniejącym podmiotem) to mamy:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 2
    1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    [...]
    4) przychodów wynikajšcych z czynnoœci, które nie mogš być przedmiotem
    prawnie skutecznej umowy,
    ---

    Czyli przepisu o prawie do zaliczenia w koszty też się nie stosuje.

    pzdr, Gotfryd