  • 11. Data: 2002-10-31 06:51:46
    Temat: Re: Kontrola w domu
    Od: "Rafal K" <y...@w...pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    news:Pine.LNX.4.21.0210310212220.29984-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...
    > On Wed, 30 Oct 2002, Rafal K wrote:
    > [...pogadują sobie z Maddy...]
    >
    > Erm... Może nie na temat, ale zdawało mi sie że przedtem
    > była mowa o prowadzeniu DG (w związku z "siedzibą" albo
    > wręcz na odwrót) a teraz jest mowa o podatku VAT.
    > To co znalazłeś:
    > [...]
    >
    > ...wcale nie musi (IMHO) dotyczyć "DG" ("zwanej potocznie 'firmą'"),

    Nie wiem - nie bede sie klocil :). Nie chciales wiazac tego z VAT - OK.
    Rozporzadzenie RM z 27 VII '99 'W sprawie sposobu i metodologii prowadzenia
    i aktualizacji rejestru podmiotów gospodarki narodowej <itd.>' Art. 7 pkt 2
    "Za adres siedziby osoby prawnej oraz jednostki organizacyjnej nie mającej
    osobowości prawnej przyjmuje się adres siedziby organu zarządzającego , a w
    przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą - wskazany
    przez osobę adres prowadzenia działalności gospodarczej, a w razie braku
    takiego wskazania - miejsce zamieszkania."
    Podobne objasnienia spotkalem w RG-1 i to zwrocilo moja uwage, a ze bylo to
    dawno :) to pomylilem z NIP-1 gdzie takich objasnien juz nie ma :) -
    wybaczcie. Ogolnie mowiac (w RG-1) wpisuje sie siedzibe a czy jest to
    miejsce prowadzenia dzialalnosci czy miejsce zamieszkania trzyma sie 'w
    pamieci' bo nijak nie mozna tego zaznaczyc.
    Poszperalem troche w ustawach i brak siedziby jest prawnie poprawny :) -
    wystepuje w kilku co najmniej rozporzadzeniach. Ale nie wiem czy w US lykna
    takie okreslenie bo jak juz wspomnialem w NIP-1 siedzibe okresla sie
    jednoznacznie. uffff :)

    Pozdrowienia,
    Rafal

  • 12. Data: 2002-11-06 14:24:51
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gawłowski" <k...@p...bsb.com.pl> napisał w
    wiadomości news:apoh7d$63j$1@news2.tpi.pl...

> [...]
    delikwenta
    > na "dywanik" do siebie ze wszystkimi rachunkami.
    >
    > To slyszalem od moich znajomych.
    > Zreszta w razie kontroli zawsze moga sie do czegosc doczepic.
    > Jak nie do rachunkow to do siedziby ze jest nie taka jak byc powinna.
    >
    > pozdrawiam
    >
    > KG
    >
    > P.S.
    > Chcialbym wysluchac waszego zdania interesuja mnie osoby ktore juz
    mialy
    > kontrole a nie dywagacje osob ktore niemialy jeszcze kontroli.

    Tak jest. Miałem kontrolę PODATKOWĄ. Gdy zacząłem "stwarzać problemy"
    Pani inspektor powiedziała, ze wobec tego przyjdzie na kontrolę do mnie
    do mieszkania, na co się oboje roześmialiśmy i dalej współpraca
    przebiegała bezproblemowo :-). Czyli generalnie wzywają z papierami,
    które pobierają za pokwitowaniem, ewentualnie donosisz im to o co
    proszą, ale mają też prawo zrobić kontrolę u Ciebie w domu. Podkreślam,
    że chodzi o KONTROLĘ PODATKOWĄ (a nie o wezwanie do wyjaśnienia albo
    kontrolę SKARBOWĄ - tutaj nie mam doświadczeń).

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 13. Data: 2002-11-06 14:26:47
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik Rafal K napisał:

    (...)

    > I na ogół nie chcą siedziec przy kuchenny stole z psem pałętającvym
    > sie pod nogami, suszarka z praniem i może jeszcze płaczącym
    > niemowlęciem w tle ;-)
    > Lubia mieć wygodę i spokój :->

    Kurde, o tym psie nie pomyślałem :-). Czas kupić pitbulla ;-))

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 14. Data: 2002-11-06 14:29:30
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    napisał

    > ...wcale nie musi (IMHO) dotyczyć "DG" ("zwanej potocznie 'firmą'"),
    > ale np. bezdomnego właściciela mieszkania, który owo mieszkanie
    > wynajmuje i jest VATowcem. Ale DG nie prowadzi.
    >
    > Z dołu przepraszam za karkołomny przykład, ale pora taka
    > że sami rozumiecie... :]

    Wyobraź sobie, że znam taki przykład :-x.

    Krzysztof

  • 15. Data: 2002-11-13 13:27:11
    Od: "666" <j...@o...pl>

    No to ja miałem, w prywatnym mieszkaniu, zresztą adres siedziby był nawet inny, a
    kontrola była w miejscu przechowywania ksiąg i wskazanym jako drugie do prowadzenia
    działalności.
    Zadzwonili kilka dni wczesniej, że przyjdą, podobno wczesniej byli dwa razy i
    zastawali drzwi zamkniete.
    JaC

  • 16. Data: 2002-11-13 13:37:12
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "666" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No to ja miałem, w prywatnym mieszkaniu, zresztą adres siedziby był nawet
    inny, a kontrola była w miejscu
    > przechowywania ksiąg i wskazanym jako drugie do prowadzenia działalności.

    A po co przyszli?
    Krzyżowa? Czy brak deklaracji?

    Karol