  • 1. Data: 2005-01-29 19:39:59
    Temat: Korekta dla nieistniejącej firmy
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Jest tak:
    - została wystawiona faktura za usługę dla firmy X s.c. Jan Kowalski, Jan
    Nowak
    - pan Kowalski przyszedł i powiedział, że firma X s.c. nie istnieje, a
    faktura powinna być wystawiona na Y Janina Iksińska. Oryginał faktury
    dla firmy X s.c. został wysłany pocztą i zaginął

    Co zrobić? Firma X s.c. nie istaniała w momencie wystawiania faktury.
    Poprosić w Urzędzie Miejskim o zaświadczenie, że tego dnia taka firma
    nie istniała i nie odprowadzać podatku od faktury dla X s.c. dołączając
    do niej opis, że do sprzedaży nie doszło, bo firma nie istnieje?

    Czy też może wydrukować duplikat faktury dla X s.c., pani Iksińska wystawi
    mi notę korygującą, a ja ją zatwierdzę - w ten sposób pani Iksińska
    zaksięguje sobie tę fakturę wraz z notą.

    P.

  • 2. Data: 2005-01-30 10:12:20
    Temat: Re: Korekta dla nieistniejącej firmy
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dla firmy X s.c. został wysłany pocztą i zaginął
    >
    > Co zrobić? Firma X s.c. nie istaniała w momencie wystawiania faktury.

    To jakim cudem faktura została wystawiona?
    Na dane z powietrza?

  • 3. Data: 2005-01-30 20:59:59
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    > To jakim cudem faktura została wystawiona?
    > Na dane z powietrza?

    Na dane podane przez klienta jakiś czas temu. To była usługa okresowa, co
    miesiąc była wystawiana faktura, nagle w styczniu okazało się, że w
    międzyczasie firmę zlikwidowali i nic o tym nie powiedzieli.

    P.

  • 4. Data: 2005-01-31 17:30:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Na dane podane przez klienta jakiś czas temu. To była usługa okresowa, co
    > miesiąc była wystawiana faktura, nagle w styczniu okazało się, że w
    > międzyczasie firmę zlikwidowali i nic o tym nie powiedzieli.

    A co z usługą?

  • 5. Data: 2005-01-31 18:21:30
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Cavallino <k...@...pl> wrote:

    > A co z usługą?

    Usługą jest dostęp do internetu w prywatnym mieszkaniu wspomnianego Jana
    Kowalskiego. Usługa została wykonana. Umowa była podpisana z X s.c. (dopóki
    istniała).

    P.

  • 6. Data: 2005-02-01 09:00:43
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > Usługą jest dostęp do internetu w prywatnym mieszkaniu wspomnianego Jana
    > Kowalskiego. Usługa została wykonana. Umowa była podpisana z X s.c.

    No i chyba teraz to nie Ty masz problem z fakturą, tylko oni, ich
    obowiązkiem było umowę zmienić.
    Zapłacili?

  • 7. Data: 2005-02-01 10:30:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Jan 2005, Paszczak wrote:
> [...]
    >+ Kowalskiego. Usługa została wykonana. Umowa była podpisana z X s.c. (dopóki

    Uwaga, dywaguję :)
    Jeśli zaaplikujesz "zaświadczenie, że tego dnia taka firma nie istniała"
    to samo ono nie stanowi podstawy do nienaliczania VAT. Przecież usługę
    WYKONAŁEŚ.
    Niewątpliwie nie było tak iż faktura *miała* być dla X - bo przecież
    X już nie było... a ktoś zapomniał ci powiedzieć...
    IM*H*O - korekta...
    Ktoś lub coś przeciw ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-02-01 15:23:52
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    > No i chyba teraz to nie Ty masz problem z fakturą, tylko oni, ich
    > obowiązkiem było umowę zmienić.

    Taak, ale kto powinien mi zapłacić? Nieistniejąca firma? :)

    > Zapłacili?

    Chyba zapłacą - wytłumaczyłem klientowi, że niestety nic już nie zmienimy.
    Powiedział, że trudno, że teraz zapłaci tak, jak jest, a od przyszłego
    miesiąca chce faktury na nową firmę. Ufff.....

    P.

  • 9. Data: 2005-02-01 16:59:13
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Taak, ale kto powinien mi zapłacić? Nieistniejąca firma? :)

    Solidarnie wspólnicy.

    > Chyba zapłacą - wytłumaczyłem klientowi, że niestety nic już nie zmienimy.
    > Powiedział, że trudno, że teraz zapłaci tak, jak jest

    IMO jeśli zmienicie umowę uwzględniając od kiedy istnieje nowy podmiot,
    możecie skorygować starą fakturę i zafakturować nowego klienta za dwa
    abonamenty.

  • 10. Data: 2005-02-01 19:15:22
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    > IMO jeśli zmienicie umowę uwzględniając od kiedy istnieje nowy podmiot,
    > możecie skorygować starą fakturę i zafakturować nowego klienta za dwa
    > abonamenty.

    A kto mi potwierdzi odbiór faktury korygującej wystawionej dla
    nieistniejącej obecnie firmy?

    P.