  • Data: 2008-11-12 16:34:54
    Temat: Re: Korekta faktury z roku poprzedniego
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Minister!
    > W rozporządzeniu nie ma mowy - jest nakaz ujmowania "innych przychodów"
    > do "innych przychodów" oraz nakaz sumowania obu kolumn.

    I Ty zawsze wszędzie zgodnie z tym co Minister?

    > Jest "inny przychód"?
    > Jest.
    > Jest nakaz wpisu?
    > Jest.
    > Jest nakaz "podsumowania"?
    > Jest.
    >
    > A w ustawie zwolnienie.
    >
    > Wychodzi ten sam "kfiatek", co w przypadku S.C. kiedy coś jest
    > kosztem (lub przychodem) tylko jednego wspólnika - któraś
    > opinia "z gazet" sugerowała że trzeba policzyć jak kazali
    > i korygować przed ujęciem w PIT.

    I tak kiedys sie bawiłam Tak się bawimy w księgach handlowych od lat i
    bawić będziemy zawsze.

    > Horror :]

    > Kiedy z przepisu to *nie* wynika, bardzo proszę mi nie wyjeżdżać
    > tu z pomysłami zgodnymi ze zdrowym rozsądkiem, tu jest mowa o podatkach :P

    Problem jak dla mnie leży w samym tworze - podatkowa książka przychodów
    i rozchodów. I dlatego stawiam tezę, że wpisuje sie do niej to, co ma
    wpływ na podatki. Czy koszty nie stanowiące kup wpisujesz, sumujesz a
    potem korygujesz? Zakładam, że nie. To dlaczego ma byc inaczej z
    przychodami?

    Akurat przy s.c. wyglądało to o tyle inaczej, że co mogło byc kiedys
    kosztem 1 wspoólnika, drugiego byc nie mogło - niby jasne, ale nawet
    zeznanie nie wychodziło jak trzeba ;> stąd nie jest kosztem żadnego ze
    wspólników np wynagrodzenie żony.
    Nie rzucę okiem teraz na przepis, bo mi się nie chce, ale przy okazji
    wróce;-) Ale nie widzę, żeby był nakaz bezwzględny wpisywania tego, co
    jest zwolnione bądź nie stanowi kosztu, ale mogę się mylić.