  • Data: 2008-11-12 22:38:03
    Temat: Re: Korekta faktury z roku poprzedniego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Nov 2008, gonia wrote:

    > I Ty zawsze wszędzie zgodnie z tym co Minister?

    Nie, jeśli znam przepis ustawy który znosi lub jest sprzeczny z treścią
    podpisaną przez ministra.
    W podanym niżej przypadku nie ma ani sprzeczności ani znoszenia,
    minister każe wpisać ale bez zastrzeżenia "o ile stanowią przychód
    podatkowy niezwolniony", ustawa pozwala aby minister kazał
    wpisywać cokolwiek - nie jest (minister) ograniczony prawem
    nakazywania do *wyłącznie niezbędnych* danych...

    [...]
    > I tak kiedys sie bawiłam Tak się bawimy w księgach handlowych od lat i bawić
    > będziemy zawsze.

    Doceniam, ale przyznaję że świadomości nie miałem iż taka pułapka jest
    również przy KPiR :)

    > Problem jak dla mnie leży w samym tworze - podatkowa książka przychodów i
    > rozchodów. I dlatego stawiam tezę, że wpisuje sie do niej to, co ma wpływ na
    > podatki. Czy koszty nie stanowiące kup wpisujesz, sumujesz a potem
    > korygujesz?

    Tylko w rzadkich przypadkach, takich kiedy minister jasno nakazał
    i nie widać możliwości uchylenia się od nakazu.
    Hint: przyjęcie towarów handlowych. Nawet jak przewiduję że pójdą
    (częsciowo) do innych celów, ale nie zadbałem o odrębne dokumenty.

    > Zakładam, że nie.

    A często nie, tak jak zakładasz.
    Ale to z tego powodu, że nie widać jawnego przymusu ujmowania
    wszystkich kosztów - "nie uznałem tego wydatku za koszt i co
    mi pani zrobi?" ;)|

    > To dlaczego ma byc inaczej z przychodami?

    Bo dla przychodów nie ma możliwości woluntarystycznego "nieuznania".
    Podobnie jak przy zakupie towarów handlowych.

    > Akurat przy s.c. wyglądało to o tyle inaczej, że co mogło byc kiedys kosztem
    > 1 wspoólnika, drugiego byc nie mogło - niby jasne

    Zgoda :D, to było wskazanie że nie można się powoływać na sprzeczność,
    skoro rozwiązanie węzła gordyjskiego było możliwe przy SC i to samo
    rozwiązanie (korektę przed ujęciem w deklaracji) da się zastosować
    do omawianego przypadku, to nie można się powoływać na "sprzeczność"
    (bo sprzeczność oczywiście uchylałaby w tym zakresie rozporządzenie
    w myśl superior derogat legi inferiori).

    > Nie rzucę okiem teraz na przepis, bo mi się nie chce, ale przy okazji
    > wróce;-) Ale nie widzę, żeby był nakaz bezwzględny wpisywania tego, co jest
    > zwolnione bądź nie stanowi kosztu

    *KOSZTU* (poza nabyciem towarów handlowych!) oczywiście nie trzeba.
    Ale dla *przychodu* IMVHO nie ma jak ominąć litery prawa.
    Chyba że przeoczyłem jakiś hak, to poproszę, tak dla uspokojenia
    sumienia jakby mi się kiedyś przydarzył zwolniony (lecz nie
    niepodlegający) przychód :)

    pzdr, Gotfryd