  • 1. Data: 2002-07-19 14:33:46
    Temat: Re: Korekta wartościpoczątkowejŚT
    Od: S...@v...pl (Zbierski, Sebastian)

    >Użytkownik"Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>
    (ciach)
> [...]
    >lub przychodem i nie sa rozliczane w czasie.
    >Natomiast co do tego czy są w twoim wypadku korektą kosztu czy przychodem
    >( podstawa podatku i tak jest taka sama) bym z przedmówcą dyskutowała
    >.Podatkowo różnice kursowe dotyczące sprzedaży księgujemy powiększając
    >przychody lub korygując przychody. Natomast różnice kursowe powstałe na
    >kosztach ( zakupy ) powiększamy koszty lub korygujemy koszty.Tak jest
    >podatkowo ale w/g ustawy o rachunkowości należy księgować jak pisał
    >przedmówca.
    >Może niepotrzebnie gmatwam ale czasami jest to istotne gdy liczy się limit

    no prosze czlowiek uczy sie przez cale zycie i umiera wciaz glupi ;-)))
    z tego co zrozumialem np. RK+ "przy zakupach" czyli kiedy regulujemy nasze
    zobowiazanie
    pomniejszaja podatkowo koszty a nie sa przychodem ?
    z jakich przepisow to wynika (dotychczas wydawalo mi sie , ze RK
    zrealizowane sa i handlowo i podatkowo traktowane jednakowo , ups... ale mi
    sie zrymowalo ;-))) )
    otylix

  • 2. Data: 2002-07-19 14:49:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > z jakich przepisow to wynika (dotychczas wydawalo mi sie , ze RK
    > zrealizowane sa i handlowo i podatkowo traktowane jednakowo , ups...

    W czwartkowej statniej Dobrej firmie w Rzepie
    było obszernie na ten temat.

    CEZ

  • 3. Data: 2002-07-20 14:58:50
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Zbierski, Sebastian" <S...@v...pl> napisał w
    wiadomości
    ns00x01.vw-poznan.vwg...
> [...]
    > z jakich przepisow to wynika (dotychczas wydawalo mi sie , ze RK
    > zrealizowane sa i handlowo i podatkowo traktowane jednakowo , ups... ale
    Nie wiem czy czytasz Dobrą Firmę z Rzeczpospilitej ( oczywiście to nie jest
    akt prawny) ale w ostatnej z 18 Lipca 2002 jest dość dużo na ten temat i
    podają dokładnie akty prawne.Prawde powiem że ja też stosowałam przepisy o
    rachunkowści i nie kombinowałam z tymi przeliczeniami ale teraz mam
    wątpliwości .
    Jolka