  • Data: 2003-04-25 08:00:08
    Temat: Re: Koszt naprawy powypadkowej samochodu w EŚT
    Od: "Joaśka" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Latet napisał(a) w wiadomości: <1...@u...spray.net.pl>...
    >Witam,
    >
    >Jesli samochod NIE MA ubezpieczenia AC to koszt
    >remontow powypadkowych ponosi sie z wlasnej kieszeni
    >i nie mozna wliczyc ich w koszty DG. To jest jasne.
    >
    >Nie rozumiem natomiast jak to jest dokladnie, gdy
    >samochod JEST ubezpieczony AC.
    >
    >Przede wszystkim - czy jest przymus wykorzystania polisy AC,
    >nawet do pokrycia kosztow drobnej naprawy???
    >Mam nadzieje, ze takiego przymusu nie ma, bo planuje wlasnie
    >normalnie wpliczyc w koszty fakture za tak± drobna naprawe (200 zł).
    >Zaplacilem z wlasnej kieszeni, ubezpieczyciela nie powiadamialem.
> [...]

    Witam,
    nie znam się dokładnie na prowadzeniu działalności gospodarczej ale
    pracowałam kilka lat w PZU i mogę powiedzieć, że:
    1) nie ma przymusu wykorzystywania polisy AC
    jest to ubezpieczenie dobrowolne i to samo tyczy sie odszkodowania
    2) jeśli dojdzie do niewielkiej szkody, np.na kwotę 200 zł. to
    ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania. Bierze on odpowiedzialność
    dopiero wtedy gdy wartość szkody jest większa niż połowa najniższego
    wynagrodzenia.
    3) małych, drobnych szkód nie opłaca się zgłaszać bo więcej straci się w
    przyszłym roku na zniżkach niż uzyska odszkodowanie
    4) ubezpieczyciel zwraca całość kosztów naprawy, pomniejsz odszkodowanie o
    VAT jeśli pieniądzę idą do ręki serwisu
    5) WAŻNE!!! prowadząc działalność gospodarczą można na czas trwania naprawy
    samochodu wynająć pojazd zastępczy i ubezpieczyciel odda za to pieniądze po
    przedstawieniu faktury

    To na razie koniec punktĂłw.
    W razie innych pytań piszcie.

    Pozdrawiam