  • 1. Data: 2006-12-02 17:33:30
    Temat: Koszty
    Od: "bartekE320" <k...@g...com>

    Jakie warunki trzeba spelnic zeby moc wrzucic np. laptopa (3400zl netto) w
    koszty i odzyskac vat? Czy takie odliczenie tego komputera ma pozniej jakies
    konsekwencje? Korzystniej dac w ewidencje wyposazenia, czy srodkow trwalych?

  • 2. Data: 2006-12-02 18:29:52
    Temat: Re: Koszty
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 02-12-2006 o 18:33:30 bartekE320 <k...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > jakies
    > konsekwencje? Korzystniej dac w ewidencje wyposazenia, czy srodkow

    Możesz wpisać albo w EŚT albo w EW, ale każdy tutaj poleci EŚT
    aby potem nie płacić podatku od laptopa przy zamykaniu DG.
    Wpisujesz w EŚT a raty amortyzacyjne w KPiR.
    VAT odliczasz normlanie, pamiętając że na VAT-7 jako ŚT
    odlcizasz podatek.

    Przy okazji pytanie do znawców - ponieważ to jest ŚT to w ewidencji zakupu
    powinien być chyba osobny zestaw rubryk aby wyliczyć osobno podatek
    naliczony
    dla ŚT i pozostałych zakupów?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-02 19:33:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Dec 2006, t wrote:

    > Możesz wpisać albo w EŚT albo w EW, ale każdy tutaj poleci EŚT
    > aby potem nie płacić podatku od laptopa przy zamykaniu DG.

    I ew. nie wyłożyć się na ulepszeniu >3500 zł.
    Ciągle poszukiwany jest ogólnokrajowy ekspert od takiego przypadku :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-12-02 19:58:21
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 02-12-2006 o 19:29:52 t <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zakupu
    > powinien być chyba osobny zestaw rubryk aby wyliczyć osobno podatek

    Precyzując - kupuje ŚT, na deklaracji VAT-7 są osobne runryki do
    odliczania VAT
    z faktur za ŚT i pozostałych faktur.
    W związku z tym że ewidencja ma służyć prawidłowemu wypełnieniu deklaracji
    wnioskuję że przydał by się osobny zestaw rubryk dla ŚT.
    Mam rację?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-12-02 21:39:27
    Od: "bartekE320" <k...@g...com>

    "t" <r...@o...pl> wrote in message

    > Wpisujesz w EŚT a raty amortyzacyjne w KPiR.

    Bedzie jednorazowa amortyzacja bo ponizej 3500zl netto.

  • 6. Data: 2006-12-02 21:49:11
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 02-12-2006 o 22:39:27 bartekE320 <k...@g...com> napisał(a):

    > "t" <r...@o...pl> wrote in message

    > Bedzie jednorazowa amortyzacja bo ponizej 3500zl netto.

    Ano, ale technicznie to jest właśnie rata amortyzacyjna :)

  • 7. Data: 2006-12-02 21:52:51
    Od: "bartekE320" <k...@g...com>

    "t" <r...@o...pl> wrote in message

    > Ano, ale technicznie to jest właśnie rata amortyzacyjna :)

    Czyli po prostu wrzucam to w koszty i dostaje te 748zl podatku z powrotem?:)

  • 8. Data: 2006-12-02 21:57:35
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 02-12-2006 o 22:52:51 bartekE320 <k...@g...com> napisał(a):

    > "t" <r...@o...pl> wrote in message

    > Czyli po prostu wrzucam to w koszty i dostaje te 748zl podatku z
    > powrotem?:)

    Wpisujesz do EŚT a w KPiR "ratę amortyzacyjną" z numerem dokumentu
    "pozycja x EŚT".
    Jak to wpisać w EŚT jest gdzies w sąsiednim wątku który założyłem.

    Co do wartości kompa to jesli masz rachunek jakiś to wg rachunku a jeśli
    nie masz
    to robisz dowód wewnętrzny z wyceną na grudzień 2005. Podstawa prawna w
    artykułach 22a+
    ustawy.

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-12-02 21:59:51
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 02-12-2006 o 22:57:35 t <r...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > nie masz
    > to robisz dowód wewnętrzny z wyceną na grudzień 2005. Podstawa prawna w

    Mała poprawka - robisz DW tak czy siak - bo wnosisz istniejący sprzęt
    prywatny,
    ale cene z rachunku bierzesz a nie z allegro/autogiełdy/itp.
    Nie wiem czy bezpiecznie byłoby wpisać bezpośredno na bazie jakiegoś
    starego rachunku,
    pewnie Gotfryd tutaj zrypie mnie zaraz ;)

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-12-03 16:59:29
    Od: "latet" <s...@x...pl>

> [...]
    > W związku z tym że ewidencja ma służyć prawidłowemu wypełnieniu deklaracji
    > wnioskuję że przydał by się osobny zestaw rubryk dla ŚT.

    Uzmyslowiles mi, ze od lat nie prowadze na papierze ewidencji
    zakupow vat. Oj, oj... ale jakos nie czulem potrzeby (w kadym
    miesiacu mam tylko 1 fakturę z przychodem, oraz jedną (tel.)
    dzieki ktorej mogę coś z VAT-u uszczknąć.
    Musze siasc i to uzupenic. Mam nadzieje ,ze tam sie wpisuje
    tylko te zakupy, ktore wpływają na VAT, czyli w moim przypadku
    tylko ten telefon (i sporadycznie inne rzeczy). Ale benzyny np. nie.

    Ale ja i tak jestem "pilny", bo jako jeden z nielicznych w moim
    miejscu pracy (gdzie jest kilkunastu samozatrudniajacych sie, jak ja)
    faktycznie prowadzę KPiR. Reszta to wszystko sobie na
    kalkulatorze liczy i wypelnia deklaracje.

    Pozdrawiam,

    Wciąż wyluzowany
    Latet