  • 11. Data: 2006-12-04 08:30:52
    Temat: Re: Koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Dec 2006, t wrote:

    > Dnia 02-12-2006 o 22:57:35 t <r...@o...pl> napisał(a):
    [...ST...]

    > Mała poprawka - robisz DW tak czy siak - bo wnosisz istniejący sprzęt
    > prywatny,
    > ale cene z rachunku bierzesz a nie z allegro/autogiełdy/itp.
    > Nie wiem czy bezpiecznie byłoby wpisać bezpośredno na bazie jakiegoś starego
    > rachunku, pewnie Gotfryd tutaj zrypie mnie zaraz ;)

    Ano uważam że poprzednio napisałeś dobrze.
    Jeśli jest rachunek/faktura, to co po DW?
    Przecież "mocy urzędowej" nie utracił przez to, że był "na cele
    osobiste", przy ST nie ma obwarowania "celem uzyskania przychodu"
    (ma być "własność podatnika" oraz "wykorzystywanie w celu").

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-12-04 12:52:34
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-12-2006 o 09:30:52 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > osobiste", przy ST nie ma obwarowania "celem uzyskania przychodu"
    > (ma być "własność podatnika" oraz "wykorzystywanie w celu").

    Uznałem z jakiś powodów że do EŚT można wpisać tylko na bazie faktury na
    firmę,
    natomiast inne dowody zakupu mogą posłużyć do wyceny, awet jeśli miała by
    być
    jedna pozycja.
    Jakieś zastygłe paradygmaty krążą mi po głowie bo w ustawie nic takiego
    nie ma..

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2006-12-07 17:58:40
    Od: m...@g...com

    latet wrote:

> [...]
    > miesiacu mam tylko 1 fakturę z przychodem, oraz jedną (tel.)
    > dzieki ktorej mogę coś z VAT-u uszczknąć.
    > Musze siasc i to uzupenic. Mam nadzieje ,ze tam sie wpisuje
    > tylko te zakupy, ktore wpływają na VAT, czyli w moim przypadku
    > tylko ten telefon (i sporadycznie inne rzeczy). Ale benzyny np. nie.
    >
    > Ale ja i tak jestem "pilny", bo jako jeden z nielicznych w moim
    > miejscu pracy (gdzie jest kilkunastu samozatrudniajacych sie, jak ja)
    > faktycznie prowadzę KPiR. Reszta to wszystko sobie na
    > kalkulatorze liczy i wypelnia deklaracje.

    Toż to raj dla kontrolera :)

    p. m.