  • 1. Data: 2002-04-06 22:01:01
    Temat: Koszty opłat postojowych (VAT)
    Od: k...@w...pl

    Witam,

    Prosiłbym o wyjaśnienie, jak księgować bilety postojowe (W-wa).
    Podlegam VAT, KPiR. Samochód osobisty używany do celów DG (ewidencja
    przebiegu).

    Dotychczas odliczałem tylko paliwo w ten sposób, że na koniec miesiąca
    wystawiałem sobie DW z kosztami za paliwo i całość (brutto) wpisywałem do
    KPiR.

    Co zrobić z biletami postojowymi. Zdaje się, że VAT za postój mogę wrzucić
    do ewidencji zakupów VAT. Mam w związku z tym wątpliwości:
    1. Czy bilet postojowy stanowi dowód księgowy (na potrzeby VAT) --
    domyślam się, że nie, bo nie ma podpisu?
    2. Czy dla każdego biletu postojowego (lub biletów z danego dnia) muszę
    wypisać oddzielny DW?
    3. Czy alternatywnie mogę (bo tak jest wygodniej!) na koniec miesiąca
    wystawić jeden DW ("koszty eksploatacji samochodu osobowego") i w nim
    uwzględnić paliwo i inne opłaty (w tym za postoje), wyliczyć VAT który
    mam prawo odliczyć i wpisać numer DW do KPiR i rejestru zakupów VAT?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,
    -- KR.

  • 2. Data: 2002-04-15 20:48:50
    Temat: Re: Koszty opłat postojowych (VAT)
    Od: "Lukasz" <l...@b...waw.pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    and.ippt.gov.pl...
    Witam,

    Prosiłbym o wyjaśnienie, jak księgować bilety postojowe (W-wa).
    Podlegam VAT, KPiR. Samochód osobisty używany do celów DG (ewidencja
    przebiegu).

    Witam
    Proponuje sobie kupic karte parkomatowa na fakture i problem z glowy.

    pozdr
    Lukasz

  • 3. Data: 2002-04-16 07:06:49
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Lukasz wrote:

> [...]
    > przebiegu).
    >
    > Witam
    > Proponuje sobie kupic karte parkomatowa na fakture i problem z glowy.
    A co jeżeli:
    a) nie ma parkowamtów
    b) na parkingu stoi pan który wydaje kwitki z zaznaczona datą i godzina
    prakowania
    c) firma obsługująca nie chce wystawic faktury VAT bo taki kwitek to nie
    paragon, nie jest ewidencjonowany, zresztą firma ma siedzibe w innym
    mieście i trzeba by sie przejechac kawałek żeby dostać kwit na 15 zł (nie
    wiem jak gdzie indziej, ale u nas parkinki są tanie - 0,5 za półgodziny, 1
    za każdą nastepną godzinę) gra nie warta świeczki, na taka kwote to moge
    sobie wystawić DW i podpiąc te kwitki, w razie czego stosunek tego koszu to
    całości jest marginalny)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk