    From: k...@w...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Koszty opłat postojowych (VAT)
    Date: Sun, 7 Apr 2002 00:01:01 +0200
    Sender: a...@c...ippt.gov.pl

    Witam,

    Prosiłbym o wyjaśnienie, jak księgować bilety postojowe (W-wa).
    Podlegam VAT, KPiR. Samochód osobisty używany do celów DG (ewidencja
    przebiegu).

    Dotychczas odliczałem tylko paliwo w ten sposób, że na koniec miesiąca
    wystawiałem sobie DW z kosztami za paliwo i całość (brutto) wpisywałem do
    KPiR.

    Co zrobić z biletami postojowymi. Zdaje się, że VAT za postój mogę wrzucić
    do ewidencji zakupów VAT. Mam w związku z tym wątpliwości:
    1. Czy bilet postojowy stanowi dowód księgowy (na potrzeby VAT) --
    domyślam się, że nie, bo nie ma podpisu?
    2. Czy dla każdego biletu postojowego (lub biletów z danego dnia) muszę
    wypisać oddzielny DW?
    3. Czy alternatywnie mogę (bo tak jest wygodniej!) na koniec miesiąca
    wystawić jeden DW ("koszty eksploatacji samochodu osobowego") i w nim
    uwzględnić paliwo i inne opłaty (w tym za postoje), wyliczyć VAT który
    mam prawo odliczyć i wpisać numer DW do KPiR i rejestru zakupów VAT?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi,
    -- KR.