    From: "Cezary F." <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty podróży do pracy do innego miasta
    Date: Fri, 29 Mar 2002 20:48:57 +0100

    > Kurcze, ale jak mieszkałem w mieście C (10 km od miasta A) i
    codziennie
    > dojeżdżałem owe 10 km do pracy to zawsze to wpisywałem w
    kilometrówkę - czyżby
    > błąd?
    >
    > K. Kowalski

    No dobra :-) Masz tu coś takiego Rzepki:

    .........czy używaniem samochodu prywatnego na potrzeby firmy
    są również dojazdy osoby prowadzącej działalność
    gospodarczą z własnego domu do siedziby firmy,
    czyli dojazdy do pracy?
    Czy przejazdy te można wpisywać
    do ewidencji przebiegu samochodu, a więc w rezultacie
    zaliczać w koszty?

    Kwestia ta była przedmiotem sporów.
    Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 17 lipca 1996 r. (SA/Sz
    2378/95)
    uznał, iż zaliczenie w ciężar kosztów wydatków na dojazdy do miejsca
    wykonywania działalności gospodarczej i z powrotem było bezpodstawne
    ze względu na brak ich bezpośredniego związku z uzyskanym przychodem.
    NSA wyjaśnił m. in., iż treść art. 22 ust. 1 updf w zestawieniu z
    zawartym
    w art. 23 updf wykazem wydatków i wartości nie uważanych przez ustawę
    za koszty uzyskania przychodów wskazuje na to, że kosztem uzyskania
    przychodów są według ustawy nie wszelkie wydatki związane z osiąganiem
    przychodów z działalności gospodarczej, lecz jedynie te, które
    poniesione
    zostały w celu osiągnięcia określonego przychodu, a więc gdy między
    wydatkiem a przychodem istnieje bezpośredni związek.

    Jednakże praktyka organów podatkowych jest dla podatników
    korzystniejsza. Przyjmuje się, że między wydatkami na paliwo
    zużywane na dojazdy do pracy taki związek istnieje, a więc podatnik
    ma prawo wykazywać w ewidencji przebiegu także dojazdy z domu
    do siedziby swej firmy, a tym samym zaliczać w koszty, według
    wskazanych
    wyżej reguł, także wydatki na paliwo zużywane na te dojazdy.

    całość na:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_981107/p
    rawo/prawo_a_5.htm
    l#6