    From: "waszko" <w...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty przesyłki jak ująć na fakturze? PROŚBA PONOWNA
    Date: Fri, 7 Jun 2002 06:27:59 +0200

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:adoj76$eti$1@sunsite.icm.edu.pl...

    > Użytkownik waszko <w...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:ado4q9$6es$...@n...gazeta.pl...
    >
    > Zaczynam prowadzić sklep internetowy jestem w Vacie .
    > Sprawa dotyczy wystawienia faktury na towar i z tym nie mam problemu
    > natomiast kłopot dotyczy kosztów przesyłki ,jak to ująć w fakturze gdyż
    > usługi Poczty Polskiej są zwolnione ,
    > czy w jednej pozycji wprowadzam towar cenę plus 22% vat-u a w drugiej
    koszt
    > przesyłki . Jest możliwość w programie Sknerus 0% lub zwolniony niby to
    samo
> [...]
    Dotychczas jak coś wysyłałem na poczcie robiłem opłatę za paczkę w kwocie
    powiedzmy 8 zł
    odbiorca płacił koszt towaru +8 zł
    całość wpływa na moje konto.
    wydawało mi się że fakturę powinienem wystawić na sam towar
    ale przeglądając grupę zauważyłem że dosyć dużo uwagi przywiązuje się do
    sprawy kont
    ktoś też mi zasugerował że urząd skarbowy dosyć dokładnie sprawdza przelewy
    dlatego mnie to zaczęło zastanawiać .
    a jeżeli nie księgować kosztów przesyłki to potwierdzenia nadania paczki
    zachować tylko na wypadek zaginięcia paczki?
    I sprawa druga zdarza mi się że kupujący robiąc przedpłatę na konto wpłaca o
    2-3 zł więcej niż powinien tłumacząc że zaokrąglił co z tym robić i czy
    rzeczywiście skarbówka ta dokładnie sprawdza konta? Czy wtedy wystawić
    fakturę na kwotę powiedzmy nie 40 zł a na 42 zł,chciałbym uniknąć sytuacji
    że wpływały większe kwoty niż księgowane.