  • 1. Data: 2002-06-06 17:06:26
    Temat: Koszty przesyłki jak ująć na fakturze? PROŚBA PONOWNA
    Od: "waszko" <w...@p...gazeta.pl>

    Zaczynam prowadzić sklep internetowy jestem w Vacie .
    Sprawa dotyczy wystawienia faktury na towar i z tym nie mam problemu natomiast kłopot
    dotyczy kosztów przesyłki ,jak to ująć w fakturze gdyż usługi Poczty Polskiej są
    zwolnione ,
    czy w jednej pozycji wprowadzam towar cenę plus 22% vat-u a w drugiej koszt
    przesyłki . Jest możliwość w programie Sknerus 0% lub zwolniony niby to samo ale dla
    urzędu pewnie nie ,
    czy też powinienem zrobić to w inny sposób i jeszcze gdy w w/w programie chciałem
    wprowadzić przy kosztach przesyłki zw. z vat konieczne było wstawienie SWW/KU gdzie
    tych danych szukać .

    Z góry dzięki

  • 2. Data: 2002-06-06 21:10:06
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik waszko <w...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ado4q9$6es$...@n...gazeta.pl...

[...]

    1. 0%, a zwolniony z VAT to dwie różne sprawy i nie wolno ich mieszać.
    2. Nie wiem jak robia to inne sklepy internetowe ale ja jak dostałem fakturę
    z INFOR to była tylko cena za książkę.
    3. Czemu chcesz wpisywać na fakturę koszty przesyłki? Moim zdaniem klient
    płaci koszty przesyłki nie Tobie tylko Poczcie Polskiej. Z kwoty którą płaci
    klient listonoszowi Poczta potrąca koszty przesyłki i do Ciebie wysyła
    należność za towar.
    Ty nie sprzedajesz usługi przesyłania paczek tylko towar. Poczta polska
    sprzedaje taką usługę, za którą płaci klient bezpośrednio Poczcie.
    Chyba, że to działa jakoś inaczej u Ciebie, w takim razie oświeć mnie...

    pozdrawiam
    WS

  • 3. Data: 2002-06-06 22:53:01
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

> [...]
    >+ 2. Nie wiem jak robia to inne sklepy internetowe ale ja jak dostałem fakturę
    >+ z INFOR to była tylko cena za książkę.

    Nie dalej jak wczoraj (tj. z godzinę temu :>) przewróciłem
    się o jakiś wyrok, w którym sąd uzasadniał że naliczenie
    0% VAT usługi transportowej zawartej w usłudze turystycznej
    było niesłuszne. Argumenta były różne, ale *w tym* uwaga
    że "oferta nie obejmowała osobno transportu" (sens, nie
    treść uwagi).
    Dedukuję że 'jawna refaktura' by przeszła, usługa całościowa
    musi mieć VAT dla tejh usługi.

    >+ 3. Czemu chcesz wpisywać na fakturę koszty przesyłki? Moim zdaniem klient
    >+ płaci koszty przesyłki nie Tobie tylko Poczcie Polskiej. Z kwoty którą płaci

    A to inna sprawa :)

    Wotjku, zrób coś żeby twoje odpowiedzi miały prefiks...
    Bo tak to nie widać co twoje a co pytającego !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-06-07 04:27:59
    Od: "waszko" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:adoj76$eti$1@sunsite.icm.edu.pl...

> [...]
    > sprzedaje taką usługę, za którą płaci klient bezpośrednio Poczcie.
    > Chyba, że to działa jakoś inaczej u Ciebie, w takim razie oświeć mnie...

    Dotychczas jak coś wysyłałem na poczcie robiłem opłatę za paczkę w kwocie
    powiedzmy 8 zł
    odbiorca płacił koszt towaru +8 zł
    całość wpływa na moje konto.
    wydawało mi się że fakturę powinienem wystawić na sam towar
    ale przeglądając grupę zauważyłem że dosyć dużo uwagi przywiązuje się do
    sprawy kont
    ktoś też mi zasugerował że urząd skarbowy dosyć dokładnie sprawdza przelewy
    dlatego mnie to zaczęło zastanawiać .
    a jeżeli nie księgować kosztów przesyłki to potwierdzenia nadania paczki
    zachować tylko na wypadek zaginięcia paczki?
    I sprawa druga zdarza mi się że kupujący robiąc przedpłatę na konto wpłaca o
    2-3 zł więcej niż powinien tłumacząc że zaokrąglił co z tym robić i czy
    rzeczywiście skarbówka ta dokładnie sprawdza konta? Czy wtedy wystawić
    fakturę na kwotę powiedzmy nie 40 zł a na 42 zł,chciałbym uniknąć sytuacji
    że wpływały większe kwoty niż księgowane.

  • 5. Data: 2002-06-07 06:58:49
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    /koszt przesylki te 8 zł jesli ty je placisz, dolicz do faktury i zaplac od
    tego vat należny , na te kwote wystaw fakture -- ty przecież nie swiadcztsz
    uslug pocztowych , kupujesz te uslugi od poczty bez vatu ale sprzedajac je
    naliczasz vat

    jacek

  • 6. Data: 2002-06-07 07:35:06
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2002, waszko wrote:
> [...]
    [...]
    >+ Dotychczas jak coś wysyłałem na poczcie robiłem opłatę za paczkę w kwocie

    Wojciech chyba pisał o przesyłce "za pobraniem" (czy jakoś tak),
    co pozwoliłoby ci uniknąć komplikacji :) (wiadomo: klinet
    płaci poczcie i nie ma wątpliwości)
    Jeśli ty wysyłasz paczkę i ty za nią płacisz - to IMO
    tak jakbyś dostarczał towar "z transportem" -:), stajesz
    się pośrednikiem (dla poczty - bo *ty* jej płacisz) i IMO
    kwotę płatności trzeba doliczyć.

    Pytanie:
    - czy refakturować (czyli wykazać osobno na f-rze jako
    usługę obcą ze stawką "zw")
    - czy zaliczyć w koszt usługi (i klient zapłaci drożej o VAT)

    IMO zależy od oferty, patrz:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_020606/
    firma_z_a_4.html
    (tytuł: "Transport to tylko część zagranicznej wycieczki")

    >+ wydawało mi się że fakturę powinienem wystawić na sam towar

    Przecież to ty zapewniasz dostawę... !
    Wyobraź sobie że twoim odbiorcą będzie firma.
    I co - ma ona *nie mieć* kwitka na KUP, którym jest
    koszt dostarczenia ?? Przecież ty go masz a nie chcesz
    zaliczyć do ceny !

    Co do reszty pytań - sam jestem ciekaw komentarzy :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-06-07 12:20:40
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    gotfryd masz racje nigdy nie wysylalem paczek z pobraniem ,

    jacek-pozdrawiam

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

  • 8. Data: 2002-06-07 15:28:12
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "waszko" <w...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

[...]

    =====

    Tak więc miałem ten sam problem. Zadzwoniłem do US. Muszę doliczyć 22% VAT
    do kosztów wysyłki.

    PS. Nie pisz w HTML...

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 9. Data: 2002-06-07 17:01:52
    Od: "waszko" <w...@p...gazeta.pl>

    A ja dzwoniłem dzisiaj opisałem sprawę po zastanowieniu
    i spojrzeniu w ustawę o zwolnieniu usług Poczty Polskiej z podatku Vat
    powiedziała że lepiej tego w ogóle nie wciągać na fakturę
    A jeżeli kupujący się uprze to wtedy refakturować
    niby sprawa prosta a rozwiązanie nie takie jasne.
    Pozdrawiam Waszko

  • 10. Data: 2002-06-07 22:24:28
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    > Wotjku, zrób coś żeby twoje odpowiedzi miały prefiks...
    > Bo tak to nie widać co twoje a co pytającego !
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    No właśnie nie mam pojęcia czemu tak się dzieje. Prawie zawsze wstawia > ale
    czasem nie. NIe kumam tego bo w opcjach mam ustawione żeby wstawiał.

    WS