  • 1. Data: 2005-02-23 18:41:16
    Temat: Koszty uzyskania przychodu
    Od: Buster <b...@t...net.pl>

    Witam Grupowiczów.
    Mam mały problemik. Otóż moja szanowna małżonka w zeszłym roku zmieniała
    pracę. W poprzednim zakładzie pracy rozwiązała umowe na podstawie
    porozumienia stron z dniem 31.12.2003, nazwijmy go zakład A, a nową
    umowę z drugim zakłądem pracy podpisała z dniem 12.01.2004, nazwijmy go
    zakład B. Zakłąd A wypłacał jej pensję do 10 każdego miesiąca za miesiąc
    poprzedni. I tak też się stało. Na początku stycznia 2004 zostały
    przelane pieniądze na konto mojej żony. Wszystko było ok aż do
    rozliczania PIT-ów za rok 2004. Dostała dwa PITY-11. Jeden od zakładu A,
    a drugi od obecnego zakładu B. PIT od zakładu A jest za okres 1.01.2004
    - 8.01.2004 i widnieją w nim koszty uzyskania przychodu 102,25 zł czyli
    jak za jeden miesiąc. Od zakładu B widnieją koszty uzyskania przychodu
    1227 zł, czyli ustawowy limit. I co mamy teraz z tym fantem zrobić. Z
    dokumentacji wynika, że za miesiąc styczeń zostały odliczone 2 razy
    koszty uzyskania przychodu. Jak to liczyć??

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski vel Buster

  • 2. Data: 2005-02-23 21:03:18
    Temat: Re: Koszty uzyskania przychodu
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Buster <b...@t...net.pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > jeden miesiąc. Od zakładu B widnieją koszty uzyskania przychodu
    > 1227 zł, czyli ustawowy limit. I co mamy teraz z tym fantem zrobić.

    imho to powinno wyglądać tak:
    - załóżmy że u pracodawcy A twoja żona pracowała od 1.1.2003 do
    31.12.2003.
    -jeżeli otrzymywała wynagrodzenie 10-tego następnego miesiąca, wtedy za
    rok 2003 miała wypłaconych 11 wynagrodzeń, czyli potrącone 11*kup czyli
    11*99,96 zł
    - jeżeli w swoim rozliczeniu podatkowym za rok 2003 uwzględniła kup w
    wysokości 12*99,96 (miała takie prawo), wtedy już w roku 2004 nie
    powinna uwzględniać kup od pracodawcy A
    -a jeżeli w 2003 r. wpisała kup za 11 wtedy... hm... tutaj trochę
    ryzykowne /ja bym tak nie robiła/ ale mogłaby w roku 2004 normalnie
    wpisać 102,25 od pracodawcy A (by miała wtedy od A i B 13*102,25 - co
    jest dozwolone, bo w takim przypadku koszty z kilku zakładów nie mogą
    być większe niż 1840,77 zł).

    Może niech się inni specjaliści od podatków wypowiedzą. Bo nie chcę tu
    wprowadzać w błąd. IMO ten sposób pierwszy byłby właściwszy.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-02-23 21:37:00
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Nikiel ;-) wrote:
    > wpisać 102,25 od pracodawcy A (by miała wtedy od A i B 13*102,25 - co
    > jest dozwolone, bo w takim przypadku koszty z kilku zakładów nie mogą
    > być większe niż 1840,77 zł).

    prawie dobrze.
    z tym, że ona w styczniu nie pracowała w dwóch zakładach pracy, czyli
    nie może podnieść limitu.
    w efekcie końcowym na pit ląduje tylko i wyłącznie kwota 1227 zł a
    reszta po prostu przepadła.