    From: "Boguś" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty za pracownika zatr. na kontrakcie
    Date: Fri, 25 Apr 2003 00:28:55 +0200

    Użytkownik "walfal" <w...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    news:b88b85$err$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nie uszło uwagi ale sprawa nie jest taka jednoznaczna.
    > Pewnie też parę osób lekko spanikowało-nie tylko Ty tak kombinujesz :)

    Gwoli ścisłości to nie ja jestem ta firma. Ja jestem tylko ten na
    kontrakcie. :-)

    > Moim zdaniem zarzuty UKS mogą wynikać z takiej oceny stanu faktycznego:
    > Firma udostępnia - bezumownie i bezpłatnie - innym firmom własne środki
    > trwałe, które służą kontraktowcom do uzyskania _ich_ przychodów oraz
    > dodatkowo uzyskują oni korzyść z darmowego "najmu" Twoich samochodów.
    > Ty nie wykazujesz samodzielnego korzystania z tych samochodów - wniosek:
    > nie masz prawa do kosztów z nimi związanych.

    A jeśli weźmiemy MPK, które zatrudni w ten sposób 50 kierowców, to też
    uznają użytkowanie autobusów za przychód kierowców? Nie będą to koszty MPK?

> [...]
    > umowach dwustronnych zasad korzystania i rozliczania kosztów pojazdów.
    > (swoja drogą ktoś mógłby się pochwalić jak takie ustalenia wyglądają)
    > Zastanawiam się czy ten problem nie mógłby być rowiązany globalnie
    > poprzez wydanie zarządzenia zarządu spółki, w którym ustalane byłyby
    > zasady wydawania pojazdów osobom postronnym, wręcz nakazanie osobie
    > sprawujacej kontrolę nad firmą zawieranie umów z innymi firmami z
    > klauzulą korzystania przy wykonywaniu określonych usług z samochodów
    > firmowych. I to byłby powód dla którego w umowach dwustronnych nie

    Niestety nie ma żadnych takich zapisów (teraz to już po ptokach chyba)

    > Być może istnieją jakieś bardziej materialne przesłanki do korzystania
    > w dzialalności firmy z własnych pojazdów. Mam na myśli np."ofirmowanie"
    > samochodów, wykonywanie usług serwisowych i w zwizku z tym wyposażenie
    > pojazdów w zestawy naprawcze, specjalne zabezpieczenia i ubezpieczenie
    > cargo.

    Usługi mają charakter "intelektualny' i praktycznie nie ma to znaczenia jaki
    to będzie środek transportu.

    > Dla powiązania kosztów z osiaganymi przychodami moim zdaniem wskazane
    > byłoby prowadzenie ewidencji kto, kiedy, po co korzystał z określonego
    > pojazdu i co dzięki temu dla firmy osiagnął. Formalny brak umowy byłby
    > zarzutem mniejszego kalibru, IMO niepozwalajacym na nieuznanie wszelkich
    > kosztów eksploatacji samochodów.

    Nie ma i nie było takiej ewidencji - auta bardzo często zmieniają kierowców.

    > Wspomniałem już o przychodach uzyskiwanych przez kontaktowca z tytułu
    > bezpłatnego korzystania z cudzego majatku (na pewno tego nie wykazują).

    NIestety tego się obawiam najbardziej - argument o MPK może nie wystarczyć

    > Co do tego, że faktycznie jest to wykonywanie umów o pracę - to nie wiem
    > jakie z tego faktu wynikają konsekwencje i co może UKS zarzucić.

    Bezpośrednio do tego się na razie nie przyczepili.

    > Pewnie niewiele pomogłem, ale pozdrawiam. WitoldG.

    Dzięki bardzo - widzę że odczucia są podobne do moich.

    Pozdrawiam
    Boguś