    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 15 Feb 2011 19:05:36 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Kradzież i podatki

    On Tue, 15 Feb 2011, Liwiusz wrote:

    > Witam,
    >
    > znajomy miał pecha - włamali mu się do sklepu i wynieśli trochę towaru.
    >
    > Czy Szanowne Grono Grupowiczów mogło by rzucić kilka haseł, co od strony
    > podatkowej przedsiębiorca ma teraz zrobić?

    1. zgłoszenie na policję i wszelkie inne "twarde" dowody, że było włamanie
    Trzymać *własne* kopie - zdjęcia, ew. wiedzieć kto może być świadkiem
    (np. szkód "widzianych po wejściu") itede. To podatnik ma obowiązek się
    tłumaczyć przez "5 lat od końca roku podatkowego" jakby kto pytał.
    A dowody to i w sądach umieją zaginąć, jak głęboko są chowane na
    policji - nie wiem.

    2. remanent.
    Podstawa prawna dla KPiR: par.28.4 rozporządzenia
    *UWAGA UWAGA UWAGA: PRZECZYTAĆ!* (bez zawiadomienia US to sobie można).

    Nie mam pojęcia, czy i w jakiej formie US dopuszcza przeprowadzenie
    spisu w terminie krótszym niż w przepisie. IMO - spytać, w razie
    pozytywnej odpowiedzi - brać (odpowiedź) NA PIŚMIE.
    Nie ma oddzielnych regulacji dla VAT, kradzież nie jest "wydaniem towaru"
    tudzież "przeznaczeniem na cele niegospodarcze" *przez podatnika*,
    więc podatnik VAT z tej okazji "nie łapie się" pod osobne obowiązki.
    Niemniej remanent i dowody j.w. łapią się jako "inne dowody wg Ordynacji"
    również dla VAT i dobrze by je było mieć jakby tak kontrola zechciała
    okiem rzucić.

    > Zostawić tak jak jest, czy coś korygować?

    Samo się skoryguje. W VAT też.

    > KPiR, VAT, kasa fiskalna, ubezpieczenia brak.

    O ile nie ukradli mu auta, to ubezpieczenie jest bez znaczenia (o tyle,
    że jakby przysługiwało to byłoby przychodem).

    A, przypomnę: "każdy odpowiada za siebie".
    To powyżej, to co JA BYM ZROBIŁ w takim przypadku.
    Doradcą nie jestem :P

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, bez kasy rejestrującej)