  • 1. Data: 2003-08-05 07:23:09
    Temat: Kraj bez obowiazkowych ubezpieczen
    Od: "Luke O vel O.D." <szukam_pracy@nospam_hotpop.com>

    Witam

    Zastanawiam sie czy istnieje jakis kraj (oczywiscie biorac pod uwage te
    cywilizowane), gdzie nie istnieje obowiazek ubezpieczenia spolecznego. Obilo
    mi sie o uszy cos o Irlandii, ale nie znalazlem o tym wiarygodnych
    materialow. Wiecie cos na ten temat?

    Pozdrawiam

    Lukasz

  • 2. Data: 2003-08-05 08:24:14
    Temat: Re: Kraj bez obowiazkowych ubezpieczen
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    Obilo
    | mi sie o uszy cos o Irlandii, ale nie znalazlem o tym wiarygodnych

    ZTCW nie ma takiego (cywilizowanego) kraju. Wszędzie istnieją (choćby w
    formie szczątkowej) obowiązkowe ubezpieczenia społeczne.

    Andrzej K.

  • 3. Data: 2003-08-05 11:19:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Oberfeldkurat napisał:
    > Obilo
    >
    > ZTCW nie ma takiego (cywilizowanego) kraju. Wszędzie istnieją (choćby w
    > formie szczątkowej) obowiązkowe ubezpieczenia społeczne.

    Rozumiem że Japonia wypada z kręgu cywilizowanych krajów tego świata?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-08-05 12:46:32
    Od: "adas" <wiatrak5@wytnij_to.go2.pl>

> [...]
    Obilo
    > mi sie o uszy cos o Irlandii, ale nie znalazlem o tym wiarygodnych

    Kazdy cywilizowany kraj posiada ubezp. socjal.
    Zobacz moze jakies wyspy owcze.
    Pozdrawiam.
    yimi

  • 5. Data: 2003-08-05 18:57:12
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maddy" napisał

    | Rozumiem że Japonia wypada z kręgu cywilizowanych krajów tego świata?

    Chyba jednak udało im się utrzymać w tym kręgu, choć może nie dotyczy to
    wiernych żołnierzy cesarza zagubionych od wojny na jakichś pacyficznych
    wysepkach.

    W każdym razie w 1999r. niektórzy w Japonii płacili na ubezpieczenia
    emerytalne, zdrowotne i od bezrobocia składkę 22,16% (10,89% pracownicy i
    11,27% pracodawcy).

    Dane można znaleźć m.in. tu:

    http://www.mhlw.go.jp/english/wp/wp-hw/vol1/p1c2s2.h
    tml

    Andrzej K.

  • 6. Data: 2003-08-19 08:20:43
    Temat: Re[2]: Kraj bez obowiazkowych ubezpieczen
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 5 sierpnia 2003 o godzinie (20:57:12) napisano:
    O> Użytkownik "Maddy" napisał

    O> te

    W Wielkiej Brytanii osoby zarabiajace ponizej 76 funtow tygodniowo nie
    oplacaja zadnych skladek. W Czechach jesli podstawa opodatkowania dla
    osob fizycznych prowadzacych jest nizsza niz 3050 koron miesiecznie,
    skladki ubezpieczeniowej sie nie pobiera. To takie przyklady pierwsze
    z brzegu.

    O Irlandii przytocze zas cytat:
    "Opieka społeczna w Irlandii opłacana jest ze składek ubezpieczenia
    powszechnie znanego pod nazwą: Pay Related Social Insurance (PRSI).
    Obowiązkowo każdy pracownik powyżej szesnastego roku musi mieć
    opłacone ubezpieczenie społeczne. Zarówno pracodawcy, jak i pracownicy
    przekazują pieniądze na ten cel w zależności od wysokości zarobków.
    Pracodawca zobowiązany jest płacić wg następującej skali:
    - przy wynagrodzeniu tygodniowym do 356 euro - 8,5%,
    - przy wyzszym wynagrodzeniu - 12%.
    Pracownicy z kolei opłacają PRSI, ubezpieczenie zdrowotne i podatek od
    zatrudnienia i szkoleń (employment/training levy) zwane potocznie
    levies:
    - stawka 4% od tygodniowego wynagrodzenia powyżej 127 euro,
    - stawka 2% od tygodniowego wynagrodzenia powyżej 356 euro."

    Ech, chcialbym takie stawki u nas.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl