  • 1. Data: 2005-03-09 16:53:34
    Temat: Kraków - poczta przyjmujaca wplaty ZUS
    Od: "jacek" <j...@p...onet.pl>

    witam,

    czy ktos wie, gdzie w Krakowie jest jakas poczta, na ktorej przedsiebiorca
    moze oplacic swoj ZUS?

    generalnie obowiazuje zasada, ze z ZUS-em przediebiorcy nie moga sie
    rozliczac gotowkowo. A zatem zadna poczta nie powinna przyjac takiego
    polecenia wplaty. Jednak jak sie okazuje, niektore poczty tego nie
    respektuja (nie wiedza??, wiedza ale olewaja?? ) tak czy siak jakby ktos
    taka poczte znal, bardzo prosze o namiary

    j.

  • 2. Data: 2005-03-09 16:59:25
    Temat: Re: Kraków - poczta przyjmujaca wplaty ZUS
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia jacek <j...@p...onet.pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > respektuja (nie wiedza??, wiedza ale olewaja?? ) tak czy siak jakby
    > ktos taka poczte znal, bardzo prosze o namiary

    Masz nieprawdziwe informacje. Poczty nie przyjmują wpłat gotówkowych na
    ZUS. To co być może widziałeś przy okienku to nic innego jak posiadanie
    konta w banku pocztowym. I ta niby gotówkowa wpłata to zlecenie przelewu
    połączone z wpłatą gotówki na konto. Przez jeden dzień pieniądze leżą
    na koncie, a następnego są wysyłane z przelewem do ZUSu.

    Popytaj na każej poczcie (trzeba podpisać umowę o prowadzenie rachunku -
    kiedyś był tylko na przelewy ZUSu a teraz widzę że i lokaty przyjmują)

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-03-09 17:04:21
    Od: "jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Masz nieprawdziwe informacje. Poczty nie przyjmują wpłat gotówkowych na
    > ZUS.

    nie wiem czy mam nieprawdziwe
    jest to informacja z ZUS

    rozmawialem dzis z pewna osoba i powiedziala, ze przychodza czasem wplaty z
    poczty (nie z rachunku a gotowkowe wlasnie) niestety, nie dowiedzialem sie z
    ktorej ;-)

    j.

  • 4. Data: 2005-03-09 19:00:20
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > generalnie obowiazuje zasada, ze z ZUS-em przediebiorcy nie moga sie
    > rozliczac gotowkowo. A zatem zadna poczta nie powinna przyjac takiego
    Nie wszystkie firmy mają "obowiązek" posiadania rachunku i "świadczenia na
    rzecz banku". Dlatego istnieje okienko w US przyjmujące wpłaty gotówkowe.
    Poczta i inne firmy dokonują przelewu ze "swojego" rachunku po dokonaniu
    wpłaty gotówkowej. Brak okienka w ZUS do wpłat gotówkowych wydaje się być
    nieprawidłowością wobec nie posiadających rachunków i zmuszaniem do
    świadczenia na pośredników.

  • 5. Data: 2005-03-09 21:10:31
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

    > Nie wszystkie firmy mają "obowiązek" posiadania rachunku
    To znaczy?

  • 6. Data: 2005-03-10 08:43:51
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    "Jan Kowalski" <J...@n...znasz.go> wrote in message
    > To znaczy?

    Te które ZUSu nie płacą?

    --
    ==========###-###-###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom

  • 7. Data: 2005-03-10 10:00:34
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 9 mar o godzinie 18:04, na pl.soc.prawo.podatki, jacek napisał(a):

    > rozmawialem dzis z pewna osoba i powiedziala, ze przychodza czasem wplaty z
    > poczty (nie z rachunku a gotowkowe wlasnie) niestety, nie dowiedzialem sie z
    > ktorej ;-)

    Na poczcie zapytaj o GIRO ;)
    i wszystko w temacie.

    --
    Herbi
    10-03-2005 11:00:32

  • 8. Data: 2005-03-10 14:15:01
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Te które ZUSu nie płacą?
    nie muszą mieć konta np wspólnicy jednoosobowych spółek zoo
    a ZUS muszą płacić jak osoby prowadzące DG

    nie muszą mieć konta osoby płacące ubezpieczenie dobrowolne
    (obojętnie, czy społeczne, czy zdrowotne)

    dlatego IMHO psim obowiązkiem każdej poczty jest przyjęcie
    wpłaty gotówkowej do ZUS
    bo nie jest zadaniem poczty kontrolowanie, czy dana osoba
    konto mieć musi, czy nie...

    pozdr
    KTP

  • 9. Data: 2005-03-10 15:23:26
    Od: "jacek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > wpłaty gotówkowej do ZUS
    > bo nie jest zadaniem poczty kontrolowanie, czy dana osoba

    celna uwaga

    to moze byc dobry pomysl na wytlumaczenie ;-) jak ktos nie bedzie chcial
    wplaty na poczcie przyjac, to mozna mu powiedziec ze to skladka dobrowolna
    jest ;-) przeciez nie pozna

    przy okazji - moze sie komus przyda.
    udalo mi sie zaplacic ZUS w poczcie na Placu Wszystkich Swietych

    j.

  • 10. Data: 2005-03-10 21:02:12
    Od: "ktp" <k...@a...net>

> [...]
    > jest ;-) przeciez nie pozna
    >
    > przy okazji - moze sie komus przyda.
    > udalo mi sie zaplacic ZUS w poczcie na Placu Wszystkich Swietych

    jeszcze uzupełnienie do mojej uwagi powyżej:
    oczywiście łatwiej wpierać, że to nie jest zus z tytułu prowadzonej DG,
    jesli jako drugi identyfikator poda się pesel/dowód/paszport, a nie regon,
    bo jak regon, to wiadomo, że chodzi o DG ;)

    pozdr
    KTP