  • 1. Data: 2002-12-13 09:27:14
    Temat: Ksiazki podatkowe w Excel - czy mozna?
    Od: "Tomek" <x...@w...pl>

    Mam pytanie
    jesli ktos prowadzi działalnosc gospodarcza na zasadach ogólnych, jest
    płatnikiem VAT
    czu ewidencje sprzedaży, VAT, środki trwałe itd można prowadzić w Excelu
    drukując co miesiąc je i wpinajac do segregatora. o czym trzeba pamietać co
    musi byc na takich wydrukach
    Czy w ogóle można tak robic?

    Dzieki za pomoc
    T.

  • 2. Data: 2002-12-13 09:29:01
    Temat: Re: Ksiazki podatkowe w Excel - czy mozna?
    Od: "Tomek" <x...@w...pl>

    Jeszcze jedno pytanie czy gdzies w internecie moge znalesc przyklady takich
    ewidencji w postaci excela.

    T.

  • 3. Data: 2002-12-13 09:50:50
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <x...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie
    > jesli ktos prowadzi działalnosc gospodarcza na zasadach ogólnych, jest
    > płatnikiem VAT
    > czu ewidencje sprzedaży, VAT, środki trwałe itd można prowadzić w Excelu

    Przed laty mój kolega tak prowadził (KPiR, nie był wtedy vatmanem), sam
    sobie porobił stosowne podziały na kolumny, wiersze, komórki, opisy itd ...
    przeszedł w takiej formie nawet kontrolę w US (miał to wydrukowane) a na
    pytanie kontrolującego o instrukcję do programu (Excel) odpowiedział że
    jest do nabycia w prawie każdej księgarni i to dostosowane do poziomu
    każdego odbiorcy; US dalej w to nie wnikał i sprawdzał tylko wydruki

    > drukując co miesiąc je i wpinajac do segregatora.

    jest cos na temat zbroszurowania w przepisach no i pamietaj o jakiejś
    archiwizacji zeby ci wszystko nie zgineło jak dysk padnie

    > o czym trzeba pamietać co
    > musi byc na takich wydrukach

    No to co wymaga MF w stoswnych rozporządzeniach lub popatrz sie jak to
    wygląda w wydrukowanych egzemplarzach będących w sprzedaży

    > Czy w ogóle można tak robic?

    IMO, tak

  • 4. Data: 2002-12-13 10:51:05
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2002, Tomek wrote:

> [...]
    >+ czu ewidencje sprzedaży, VAT, środki trwałe itd można prowadzić w Excelu
    >+ drukując co miesiąc je i wpinajac do segregatora.

    Hm... sprawa wraca tak co kilka tygodni :), rzuć okiem na googla:
    http://groups.google.com/groups?as_oq=excel%20excelu
    %20excela%20notatnik%20notatniku&ie=ISO-8859-2&as_ug
    roup=*.podatki&lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as
    _miny=2001&as_maxd=13&as_maxm=12&as_maxy=2002&num=10
    0&hl=pl

    >+ o czym trzeba pamietać co musi byc na takich wydrukach

    To co "pisane recznie".

    >+ Czy w ogóle można tak robic?

    Zastrzeżenia które znajdziesz w dyskusjach:
    - sprzedaż ma być ewidencjonowana "nie później niż w dniu następnym".
    IMHO to jest problem.
    - towar handlowy "nie ppóźniej niż przed przekazaniem do magazynu". Można
    się spierać bo na KPiR "magazynu" nie musi być :]
    - KPiR ma być "zbroszurowana". Hm... Też można się spierać :)

    pozdr. Gotfryd

  • 5. Data: 2002-12-13 20:48:52
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    1) Wydaje mi się, że "ręcznego" prowadzenia KPiR nie unikniesz m.in. z
    powodu wymogu niejako natychmiastowego wpisania zakupionego towaru do
    tejże.Nie możesz powiedzieć, że wpis jest w komputerze, gdyż wówczas padnie
    uzasadnione pytanie o program. A ten musi spełniać wymogi ustawy o
    rachunkowości. Prosty plik w excelu takich wymogów nie spełni. Głównie
    chodzi o to, że program spełniający wymogi UoR nie może mieć m.in.
    możliwości bezśladowej korekty zapisu pierwotnego.
    2) Rejestry VAT oczywiście prowadzisz w excelu. Dla fiskusa komputer w tym
    przypadku jest maszyną do pisania, maszyną do liczenia itp. Fiskus ma
    wydruki zawierające komplet danych ? Ma. To z resztą pytań na drzewo ! Jak
    chcesz sobie pożartować - to poinformuj, że takie ładne tabelki robisz
    piórkiem i tuszem i że masz taki ładny charakter (pisma). Albo miej
    przygotowane jakieś obszerne podręczniki Worda i Excela. Podobno to wywołuje
    natychmiastową paniczną rejteradę. Oczywiście nie u wszystkich. Tam też
    bywają fajni, myślący ludzie.
    Pozdrawiam. A.Rządkowski

  • 6. Data: 2002-12-13 21:55:40
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Jeszcze jedno pytanie czy gdzies w internecie moge znalesc przyklady
    takich
    > ewidencji w postaci excela.

    ftp://ftp.inet.com.pl/inne/pk/brev.zip
    lub
    http://pk.inet.pl/brv.htm -> programy -> brev.zip

    P.

  • 7. Data: 2002-12-13 22:38:49
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chodzi o to, że program spełniający wymogi UoR nie może mieć m.in.
    > możliwości bezśladowej korekty zapisu pierwotnego.

    Wielkie hmmm... Ustawa o Rachunkowości nie dotyczy przecież Podatkowej
    Książki Przychodów i Rozchodów.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2002-12-14 00:19:58
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Fri, 13 Dec 2002, Andrzej R. wrote:

> [...]
    >+ przypadku jest maszyną do pisania, maszyną do liczenia itp. Fiskus ma

    To ja zwyczajowo (ktoś musi :)) pozwolę sobie wyrazić zdanie
    przeciwne: rozp. pozwala na wpisywanie wszystkiego po ładnym
    posortowaniu wg dat, byle zdążyć przed 20. następnego miesiąca.
    Wpisywanie w ten sposób do KPiR. *Pod warunkiem*, że na bieżąco
    prowadzone są rejestry... (nie tylko VAT - komisanci i kantorowcy
    muszą jeszcze "swoje" rejestry prowadzić).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-12-14 16:03:56
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Wielkie hmmm... Ustawa o Rachunkowości nie dotyczy przecież Podatkowej
    > Książki Przychodów i Rozchodów.
    >
    > Pozdrawiam,
    > BaLab

    Wycofuję się krokiem charakterystycznym dla skorupiaka rzadkiego w naszych
    rzekach. AR.

  • 10. Data: 2002-12-14 16:18:29
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > 1) Wydaje mi się, że "ręcznego" prowadzenia KPiR nie unikniesz m.in. z
    > powodu wymogu niejako natychmiastowego wpisania zakupionego towaru do
    > tejże.

    To wytłumacz mi na jakiej zasadzie funkcjonuje taka relacja (a jest tego
    coraz więcej): małe biuro rachunkowe (nastawione na obsługę
    samozatrudniających się, s.c., wolnych zawodów) z licencja na program do
    prowadzenia wieluuu KPiR przyjmuje od klientów dokumenty do zaksięgowania
    po zakończeniu miesiąca. Ważne żeby zdązyć przed 20-tym

    > Nie możesz powiedzieć, że wpis jest w komputerze, gdyż wówczas padnie
    > uzasadnione pytanie o program.
    > A ten musi spełniać wymogi ustawy o
    > rachunkowości.

    I te wymogi (UoR) wg ciebie obejmują KPiR bo wg mnie nie? A tak baj de łej
    to jestem ciekaw ile to programów do KPiR ma taką możliwość jak opisałeś
    poniżej ?

    > Głównie
    > chodzi o to, że program spełniający wymogi UoR nie może mieć m.in.
    > możliwości bezśladowej korekty zapisu pierwotnego.

    > Prosty plik w excelu takich wymogów nie spełni.

    A czy "zbroszurowane" strony KPiR spełniają ?

    Sark

    p.s. a czy ma (musi/nie musi) jakieś uzasadnienie w przepisach takie
    postępowanie że usługodawca wpisuje do zeszytu wyukonanie usługi, ty
    podpisujesz (tylko dla cełów wzajemnej akceptacji:) a fakturę wystawia się
    na wszystko pod koniec miesiąca z data dnia ostatniego ?