eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKsięgowość bez papieru › Re: Księgowość bez papieru
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 1 Feb 2013 22:17:29 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Księgowość bez papieru
    In-Reply-To: <keh8lj$gj9$1@news.dialog.net.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1302012201450.2784@quad>
    References: <keegp6$911$1@news.dialog.net.pl> <Pine.WNT.4.64.1302011708360.648@quad>
    <keh8lj$gj9$1@news.dialog.net.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 42
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1359753469 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1296 83.15.167.123:61686
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:237603
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 1 Feb 2013, cyklista wrote:

    > Czyli ogólnie i tak trzeba trzymać segregator z papierami, więc nie ma to
    > sensu.
    > W dniu 01.02.2013 17:11, Gotfryd Smolik news pisze:
    >> A co ma być, w postaci elektronicznej nie można numerów nadawać czy jak?
    > A w jaki sposób? edytować skany w programie graficznym?

    "Elektroniczna" nie musi być "graficzna", to po pierwsze.
    Bo drugie treść dokumentu jest PIERWOTNA, nie swoich dokumentów
    nie wolno poprawiać, jest wyraźny przepis (można wysłać
    *własną* notę, to inna sprawa).
    Po trzecie:

    > czy umieszczać numery w nazwie pliku?

    Khem... może się nie rozumiemy... Tobie chodzi o jakiś "zewnętrzny"
    identyfikator numeryczny?
    I chcesz nadawać mu "numer dokumentu", taki sam, co jest prośbą
    o kłopoty w przypadku dokumentów wchodzących?
    To pytanie trzeba odwrócić: a czym różni się zapisanie "numeru
    dokumentu" w nazwie zbioru od zapisania owego numeru w jego
    treści?
    Przecież przepis o KPiR nie określa *jak* ma być zapisana identyfikacja
    danych dokumentu. Ma być, ma umożliwiać sprawdzenie całej dokumentacji
    i ma umożliwić przeglądanie w porządku chronologicznym "wchodzenia"
    *lub* zdarzeń (to drugie jest w rozporządzeniu zapisane nieco pokrętnie
    i pośrednio, ale AFAIR jak ostatnio oglądałem to było).

    Postać elektroniczna NIE oznacza konieczności automatycznego szukania,
    sortowania i operacji matematycznych.
    Jak masz dokumenty źródłowe w postaci papierowej to też nie da się
    jednym kliknięciem wyszukać wszystkich faktur z firmy "X".
    Trzeba przeglądać kierując się datą i tyle.

    Klikasz trzeci dokument z 30. stycznia i ma się pokazać jego treść.
    Numer jest w treści... oraz ewentualnie w "spisie", czyli w ewidencjach.
    Jak ewidencja odwołuje się do wskazanego dokumentu to już broszka
    programu, ma "umożliwić dostęp".
    I wcale nie musi to mieć związku z nazwą zbioru z dokumentem.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1