    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ktory ZUS mam placic ?
    Date: Sun, 28 Oct 2007 16:04:42 +0100

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fg219s$5qj$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Prowadze Dzialalnosc Gospodarczaa rownoczesnie zamierzam podjac
    > zatrudnienie
    > na etat. Ktory ZUS bede placil ? Z umowy o prace ? Wiekszy ? "Pierwszy" ?

    ZUS z umowy o prace ma pierwszenstwo przed wszystkimi innymi. Nawet
    zatrudnieni emeryci musza go placic (i to nawet skladke rentowa w sytuacji,
    gdy z racji emerytury nigdy juz nie przejda na rente).
    Z DG *możesz* placic skladki, chociaz oczywiscie jedyna rozsadna decyzja
    wydaje sie byc wyrejestrowanie z ubezpieczen (ZWUA) i zarejestrowanie do
    zdrowotnego only (ZZA).
    Jesli masz nizszy ZUS i bierzesz pod uwage, ze przygoda z etatem bedzie
    trwala krocej niz zostalo do konca promocji, to - zdaje sie - zeby do
    zdrowotnego sie zarejestrowac z wlasciwym kodem (takim jak sie rejestrowales
    do promocyjnych).
    Oczywiscie na etacie musisz zarabiac aktualna minimalna krajowa.

    Pozdrawiam
    SDD