  • 1. Data: 2005-03-14 12:51:51
    Temat: Kupiony samochód i PCC
    Od: gollum <n...@u...pl>

    Kupiłem samochod, nie zaplacilem podatku PCC (2%). Wydaje mi sie, ze
    powinienem. Samochod mam juz ponad rok, US sie o nic do tej pory nie
    upominal.
    Jak to teraz zalatwic aby nie narazic sie na dodatkowe kary itp? Podatek
    chce zaplacic... Prawde mowiac, to nie mialem pojecia, ze powinienem
    cokolwiek zaplacic do skarbowki.... Niedawno dopiero sie o tym
    dowiedzialem (to moje pierwsze auto).

  • 2. Data: 2005-03-14 13:56:26
    Temat: Re: Kupiony samochód i PCC
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > upominal.
    > Jak to teraz zalatwic aby nie narazic sie na dodatkowe kary itp? Podatek

    sporządzić z osobą sprzedającą formularz PCC-1, zedeklarować wartość rynkową
    , zapłacić podatek wraz z odsetkami za zwłokę, dołaczyć pisemko o czynnym
    żalu... jeżeli US nie wiedział wcześniej o transakcji to kary za niezłożenie
    w terminie deklaracji PCC-1 nie będzie...

  • 3. Data: 2005-03-14 14:07:59
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > o czynnym żalu... jeżeli US nie wiedział wcześniej o transakcji to kary
    > za niezłożenie w terminie deklaracji PCC-1 nie będzie...

    Koniecznie z osobą sprzedającą? Samochód był kupiony na kredyt, za
    pośrednictwem banku. Bank jako komisant odkupił od sprzedającego
    samochód, po czym odsprzedał go mnie. Sprzedający jest obecnie (i
    prawdopodobnie na długo) za granicą....

  • 4. Data: 2005-03-14 14:46:53
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 14 Mar 2005 15:07:59 +0100, w <d145gq$2mqb$1@news.ats.pl>, gollum
    <n...@u...pl> napisał(-a):

    > Bank jako komisant odkupił od sprzedającego
    > samochód, po czym odsprzedał go mnie. Sprzedający jest obecnie (i
    > prawdopodobnie na długo) za granicą....

    No to bank jest komisantem czy sprzedający (nie można być i tym, i tym).
    Dostałeś FVAT z banku? No to nie musisz płacić.
    Gdybyś musiał, to w wydziale komunikacji na bank by ci go nie zarejestrowali i
    odesłali do US, te urzędasy z bożej łaski rejestrować nie bardzo potrafią, ale
    akurat tego pilnują.

  • 5. Data: 2005-03-14 15:12:21
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >zarejestrowali i
    >odesłali do US, te urzędasy z bożej łaski rejestrować nie >bardzo potrafią,

    nie ma znaczenia kolejność , można najpierw przerejestrować w WK, a potem
    zapłacić PCC w US

  • 6. Data: 2005-03-14 15:46:46
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > odesłali do US, te urzędasy z bożej łaski rejestrować nie bardzo potrafią, ale

    Bank odkupił od Sprzedającego, po czym sprzedał go (auto) mnie na
    kredyt. Nie bardzo teraz wiem, jak to było z tą fakturą, ponieważ
    wszystkie papiery mam w domu, i nie bardzo teraz mam jak sprawdzić...
    PS. Może po prostu iść do skarbowego i zapytać? ;-)
    PS2. Pobieram ze skarbówki zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami -
    średnio co 3-4 miesiące. Nigdy nie miałem problemu z uzyskaniem takiego
    kwitu.

  • 7. Data: 2005-03-14 15:49:09
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 14 Mar 2005 16:12:21 +0100, w <d14a0f$aef$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Slayer"
    <a...@o...pl> napisał(-a):

    > nie ma znaczenia kolejność , można najpierw przerejestrować w WK, a potem
    > zapłacić PCC w US

    Nie zajestrujesz w WK, bez "błogoslawieństwa" z US (czyli dowodu pobrania PCC
    bądź pieczątki zwalniającej z PCC).

  • 8. Data: 2005-03-14 15:50:10
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    >Nie zajestrujesz w WK, bez "błogoslawieństwa" z US >(czyli dowodu pobrania
    >PCC
    >bądź pieczątki zwalniającej z PCC).

    bzdura !
    we wrześniu roku 2003 zmieniło się rozporządzenie regulujące kwestię
    rejestracji pojazdów

  • 9. Data: 2005-03-14 15:59:24
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]

    > Nie bardzo teraz wiem, jak to było z tą fakturą, ponieważ wszystkie
    > papiery mam w domu, i nie bardzo teraz mam jak sprawdzić...

    czyli kupiłeś od banku , czy od os. fizycznej??

    > PS. Może po prostu iść do skarbowego i zapytać? ;-)

    po co

    > PS2. Pobieram ze skarbówki zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami -
    > średnio co 3-4 miesiące. Nigdy nie miałem problemu z uzyskaniem takiego
    > kwitu.

    bo jeżeli ta czynność wogóle podlegała podatkowi to US o niej nie wie...

  • 10. Data: 2005-03-14 16:06:04
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > czyli kupiłeś od banku , czy od os. fizycznej??

    Sam znalazlem sprzedawce z "wymarzonym" samochodem dla mnie. Kupilem go
    na kredyt przez bank. Tyle ze procedury sa takie, ze bank odkupil auto
    od sprzedajacego, a mnie sprzedal od razu na kredyt. Jakas babka z banku
    (dominet) miala na siebie zarejestrowana dzialalnosc gosp jako autokomis
    i przez nia to wszystko przeszlo.

    > po co

    Bo wolalbym zaplacic dzisiaj (jesli takowy wymog jest) niz po 3 latach
    dostac pisemko z wezwaniem do zaplaty kwoty glownej + niewiadomo jakich*
    odsetek ;-)

    * - oczywiscie wiadomo, chodzilo mi o to, ze niepotrzebnie naliczanych,
    skoro moge zaplacic juz dzis, jesli musze...

    > bo jeżeli ta czynność wogóle podlegała podatkowi to US o niej nie wie...

    tak tez mnie sie wydaje. nie dostalem zadnego wezwania ze skarbowki,
    wiec oni o tym moga nawet (jeszcze) nie wiedziec. gorzej, jesli
    faktycznie powinienem zaplacic i oni po jakims czasie sami do tego
    dojda. dlatego jesli popelnilem blad i nie zaplacilem od razu, chcialbym
    teraz to naprawic, zanim US sie sam upomni...