  • 11. Data: 2005-03-14 18:17:55
    Temat: Re: Kupiony samochód i PCC
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości news:

    > Koniecznie z osobą sprzedającą? Samochód był kupiony na kredyt, za
    > pośrednictwem banku. Bank jako komisant odkupił od sprzedającego
    > samochód, po czym odsprzedał go mnie. Sprzedający jest obecnie (i
    > prawdopodobnie na długo) za granicą....

    Bank wyjechał za granicę?
    A jaki to bank?

  • 12. Data: 2005-03-14 18:19:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gollum" <n...@u...pl> napisał w wiadomości news:

    > Sam znalazlem sprzedawce z "wymarzonym" samochodem dla mnie. Kupilem go
    > na kredyt przez bank. Tyle ze procedury sa takie, ze bank odkupil auto
    > od sprzedajacego, a mnie sprzedal od razu na kredyt. Jakas babka z banku
    > (dominet) miala na siebie zarejestrowana dzialalnosc gosp jako autokomis
    > i przez nia to wszystko przeszlo.

    Czyli sprzedała Ci baba i skasowała prowizję - oszukała Ciebie i swojego
    pracodawcę zapewne.
    Ale są i plusy - jak sprzedała Ci w ramach swojej działalności to PCC nie
    płacisz.

  • 13. Data: 2005-03-15 09:51:55
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Bank wyjechał za granicę?

    Nie bank, a sprzedający ;-P

    > A jaki to bank?

    Dominet

  • 14. Data: 2005-03-15 09:52:49
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > Czyli sprzedała Ci baba i skasowała prowizję - oszukała Ciebie i swojego
    > pracodawcę zapewne.

    Nie wiem, czy oszukała. Takie mają zasady. I o tym jasno i wyraźnie
    informują.

    > Ale są i plusy - jak sprzedała Ci w ramach swojej działalności to PCC nie
    > płacisz.

    Właśnie wczoraj sprawdziłem. Mam fakturę VAT na której widnieję jako
    nabywca.

  • 15. Data: 2005-03-15 18:48:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Nie bank, a sprzedający ;-P

    Przecież piszesz ze sprzedającym był autokomis, który nigdzie nie wyjechał,
    więc się zdecyduj.

  • 16. Data: 2005-03-15 18:49:43
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Nie wiem, czy oszukała. Takie mają zasady.

    Że pracownik banku dorabia handlując samochodami?
    Bez żartów....

  • 17. Data: 2005-03-16 08:20:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Mar 2005, r...@a...net.pl wrote:

    >+ Nie zajestrujesz w WK, bez "błogoslawieństwa" z US (czyli dowodu pobrania PCC
    >+ bądź pieczątki zwalniającej z PCC).

    O ile wiem na .prawo kilka razy była poruszana sprawa że jest
    to działanie BEZPRAWNE.
    Owszem, WK może np. wysłać "powiadomienie" do US jak chce, nikt mu
    nie zabroni. Ale o ile wiem nie ma prawa "żądać" czegoś czego
    nie wskazano w przepisach.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-03-16 20:42:40
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 16 Mar 2005 09:20:27 +0100, w <Pine.WNT.4.60.0503152335210.148@athlon>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Owszem, WK może np. wysłać "powiadomienie" do US jak chce, nikt mu
    > nie zabroni. Ale o ile wiem nie ma prawa "żądać" czegoś czego

    O to ciekawe. A dowodu ubezpieczenia OC też nie mają prawa wymagać?
    Bo wiem, że wymagają i bez tego odmawiają wydania DR.

  • 19. Data: 2005-03-16 20:50:49
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik r...@a...net.pl napisał:

    > O to ciekawe. A dowodu ubezpieczenia OC też nie mają prawa wymagać?
    > Bo wiem, że wymagają i bez tego odmawiają wydania DR.

    O, to ciekawe. Jak można wykupić OC nie mając DR?

    --
    spp

  • 20. Data: 2005-03-17 16:32:55
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 16 Mar 2005 21:50:49 +0100, w <d1a673$iqc$2@news.onet.pl>, spp <s...@o...pl>
    napisał(-a):

    > O, to ciekawe. Jak można wykupić OC nie mając DR?

    To akurat można bez problemu (na podstawie samej umowy kupna-sprzedaży).
    Nr rejestracyjny agent dopisuje później.
    Przynajmniej tak kiedyś robiłem.