    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kwota wolna od podatku
    Date: Mon, 7 Nov 2016 13:00:02 +0100

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 11/2/2016 10:45 AM, J.F. wrote:
> [...]
    -oszuka%c5%82-ka%c5%bcdego-polaka-na-5000-z%c5%82/ar
    -AAjJS5C
    >zdążą. Mają czas do końca miesiąca.

    >To najwyżej posiedzą dłużej w nocy a i tak przegłosują tak jak chcą.

    A chca ?
    Moze im bardzo odpowiadac brak kwoty wolnej :-)

    >Kontytucja nei ma tu nic do rzeczy.
    >Poprzedni zapis w ustawie stał sie niekonstytucyjny, wiec po prostu
    >go nie ma i trzeba go zastąpić czymś nowym.

    Po prostu go nie ma. I nie ma kwoty wolnej :-)

    >Sprzeczałbym się z TK, czy TK ma prawo orzekać ile ma być w nowym
    >przepisie i czy rząd w ogóle musi uchwalić nowy przepis w miejsce
    >niekonstytucyjnego.

    TK wywiodl, ze rzad ma prawo opodatkowac obywatela, dopiero jak jego
    dochody przekrocza granice ubostwa.
    Ale skupil sie na kwocie wolnej, i uchylil ten przepis.
    IMO - jak PiS nic nie zrobi, to kwota wolna zniknie, a trzeba by
    dopiero cala ustawe o PIT ponownie zaskarzyc, i moze nowy TK wywiedzie
    tak samo jak stary, i uchyli ustawe w calosci, jesli rzad jej nie
    poprawi w ciagu np roku :-)

    >Odliczenie a obowiązujacy przepis to dwie oddzielne sprawy.
    >Sprawy podatkowe na nastepny rok musza byc uchwalone do 30 listopada
    >roku poprzedzajacego.
    >Wiec ten rok i kwota został już zaklepany w ubieglym roku i nie da
    >sie jej za ten rok zmienic. Obowiązuje cala kwota.

    Ale wszedl wyrok TK i przepis przestanie obowiazywac 30 listopada tego
    roku ...

    >Nie maja obowiązku nieczego naprawiac.

    Chodzi mi tylko o ten nieszczesny termin.

    >Jak niczego nie uchwalą to ulgi nie bedzie w ogole.
    >Co najwyzej beda mieli opony pod sejmem i przesrane nastepne wybory.
    >I to jest jedyny bat na nich.

    Nie beda - bo z jednej strony jest 552 zl rocznie, a z drugiej 500+ co
    miesiac :-)

    >Czy przeglosowanie przepisu z taka sama kwota bedzie konstytucyjne
    >czy nie to juz inna sprawa.

    Niby TK sie ustosunkowal, ze tak mala kwota jest sprzeczna z
    kontytucja, wiec uchwalenie drugi raz takiej samej to bylby afront.

    >Zreszta TK i tak nie zdazy rozptrzyc przepisu wiec cokolwiek by nie
    >uchwalili bedzie na 2017 roku obowiązywało.

    A to konstytucyjny wymog ?
    Do tej pory co prawda sam TK tak wnioskowal ... ale moze zmienic
    zdanie :-)

    J.