  • 1. Data: 2003-12-15 13:06:20
    Temat: LIKWIDACJA Srodka Trwalego
    Od: "ANIOŁ" <a...@w...pl>

    Mam do likwidacji srodki trwale;

    Drukarka komputerowa. - cena zakupu 335 zł
    Aparat cyfrowy (kamera) - cena zakupu 365 zł

    Drukarka popsuła się na amen a aparat chce
    oddac bratu.

    Sprzet ten amortyzowalem przez jednorazowe wliczenie w koszty.
    Co do drukarki to czy wstarczy wpisać w EŚT jako przyczynę likwidacji np.
    "trwale uszkodzenie" ?

    Co z aparatem ? Czy moge go oddac za darmo, czy powinienem sprzedac go za
    okreslona kwote i uznac jako przychod,
    jesli tak to za jaką ? Czy w przypadku sprzedazy brat nie bedacy firma musi
    wystawic mi jakis dokument np. rachunek ?
    Aparat przyjety do ewidencji 24.01.2002

    Pozdrawiam !

    a...@w...pl

  • 2. Data: 2003-12-15 14:09:54
    Temat: Re: LIKWIDACJA Srodka Trwalego
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 15 Dec 2003 14:06:20 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, ANIOŁ napisał(a):

    > Mam do likwidacji srodki trwale;
    >

    > jesli tak to za jaką ? Czy w przypadku sprzedazy brat nie bedacy firma musi
    > wystawic mi jakis dokument np. rachunek ?
    > Aparat przyjety do ewidencji 24.01.2002

    Czegoś nie rozumię - ty sprzedajesz a kupujący wystawia Ci fakturę ( w
    dodatku nie prowadząc działalności ) ????

    Mieczysław

  • 3. Data: 2003-12-15 14:22:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mieczyslaw napisał:

    > Czegoś nie rozumię - ty sprzedajesz a kupujący wystawia Ci fakturę ( w
    > dodatku nie prowadząc działalności ) ????

    Widzę że nie tylko ja zaczynam sie obawiac o tego "przedsiębiorcę".

    Aniołku, to TY wystawiasz fakturę bratu nie on Tobie, o ile jeszcze nie
    zauwazyłeś.
    No chyba że to jadalny aparat który wyrósł na podłożu naturalnym
    (żywność nieprzetwozona) i on jest rolnikiem ryczałtowym :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-12-15 14:27:34
    Od: "ANIOŁ" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czegoś nie rozumię - ty sprzedajesz a kupujący wystawia Ci fakturę ( w
    > dodatku nie prowadząc działalności ) ????
    >
    > Mieczysław

    Oczywiscie, cos okropnie pomieszalem, to ja mu wystawie fakture.
    Ale co z ustaleniem wartosci takiego przedmiotu ?

    ANIOŁ

  • 5. Data: 2003-12-15 14:47:43
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 15 Dec 2003 15:27:34 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, ANIOŁ napisał(a):

> [...]
    >
    > Oczywiscie, cos okropnie pomieszalem, to ja mu wystawie fakture.
    > Ale co z ustaleniem wartosci takiego przedmiotu ?

    Najbezpieczniej byłoby znaleźć jakieś średnie ceny na taki sam lub podobny
    aparat - używany (np. w internecie ).

    Ale przecież możesz go " zlikwidować" podobnie jak drukarkę.

    Mieczysław