    Date: Tue, 20 Jan 2015 16:36:32 +0100
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Laffer? Laffer? Nie słyszałem!
    <m92vum$rtc$1@node2.news.atman.pl> <m93203$hl5$1@node1.news.atman.pl>
    <m93brr$scv$1@node1.news.atman.pl> <m93hnn$3c1$1@node1.news.atman.pl>
    <m93njh$a5g$1@node1.news.atman.pl> <m93qrt$ohf$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501140011420.3308@quad>
    <m9567h$s2s$2@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501152303390.1340@quad>
    <m99f58$inb$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501160255130.1340@quad>
    <54b8d06a$0$701$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501172332140.2120@quad>

    > Grzyb "od zimna" raczej rozplenia się na ścianach zewnętrznych.
    > Do sąsiada to on łatwo nie przedyfunduje.
    >
    > Co do uwag "ogólnych" oczywiście się zgadzam - każdy z tych kijów ma
    > dwa końce. Ale że przy ogrzewaniu jest WYJĄTKOWO łatwo o nadużycia,
    > to IMVHO niechęć do ryczałtów jest uzasadniona.

    Do tego taka ciekawostka: kiedy zamontowali nam podzielniki
    elektroniczne, pojawiła się możliwość żeby porobić eksperymenty jaki
    jest wpływ otoczenia na prędkość naliczania się kresek podzielnika.
    Jedną dobę grzałem "na fulla" przy otwartym oknie na oścież (zima,
    okolice 0st). Drugą dobę grzałem przy oknie zamkniętym, również na
    fulla. Wynik - podzielnik naliczył tyle samo wirtualnych kresek.

    Wniosek - podzielnik całkuje temperaturę powierzchni kaloryfera po
    czasie a nie tak jak bym się spodziewał - różnicę temperatur między
    kaloryferem a powietrzem.

    a co za tym idzie - wietrzenie bez zakręcania kaloryfera nadal jest
    bezkarne finansowo (tj. rozkłada się na 200 mieszkań w bloku). I w sumie
    chyba dobrze, bo to zdrowe dla ścian i ludzi.

    p. m.