    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 20 Jan 2015 18:55:58 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Laffer? Laffer? Nie słyszałem!
    <m92vum$rtc$1@node2.news.atman.pl> <m93203$hl5$1@node1.news.atman.pl>
    <m93brr$scv$1@node1.news.atman.pl> <m93hnn$3c1$1@node1.news.atman.pl>
    <m93njh$a5g$1@node1.news.atman.pl> <m93qrt$ohf$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501140011420.3308@quad>
    <m9567h$s2s$2@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501152303390.1340@quad>
    <m99f58$inb$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501160255130.1340@quad>
    <54b8d06a$0$701$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1501172332140.2120@quad>
    <54be7600$0$2143$65785112@news.neostrada.pl>

    On Tue, 20 Jan 2015, m wrote:

    > Do tego taka ciekawostka: kiedy zamontowali nam podzielniki elektroniczne,
    > pojawiła się możliwość żeby porobić eksperymenty jaki jest wpływ otoczenia
    > na prędkość naliczania się kresek podzielnika.

    Dzięki Ci za opis :)
    Sądzę bowiem, że gołe opisy jak być powinno (dajmy na to moje)
    są dla wielu nieprzekonujące.
    A podzielnik JEST mało sensownym rozwiązaniem.
    Jego główne działanie jest chyba psychologiczne - "coś tam mierzy".

    > Jedną dobę grzałem "na fulla"
    > przy otwartym oknie na oścież (zima, okolice 0st). Drugą dobę grzałem przy
    > oknie zamkniętym, również na fulla. Wynik - podzielnik naliczył tyle samo
    > wirtualnych kresek.

    A liczyłem na wykazanie minimalnej różnicy - minimalnej, ale jednak
    naliczenia nieco MNIEJ przy otwartych oknach :D
    Fakt, schłodzenie kaloryfera otwartego "na full" jest dość małe.
    Niemniej, przy chłodniejszym powietrzu, powinien choć trochę się
    oziębić (nawet termoregulacja powinna co najwyżej "stępić" zmiany,
    ale nie sprowadzić do zera).
    Tak mniej więcej, ile tych kresek było? (mam na myśli czy różnice
    rzędu 2% miały szanse być widoczne).

    > Wniosek - podzielnik całkuje temperaturę powierzchni kaloryfera po czasie
    > a nie tak jak bym się spodziewał - różnicę temperatur między kaloryferem
    > a powietrzem.

    To i tak byłoby "mylące" - aby mierzyć ciepło, musiałby liczyć zarówno
    różnicę temperatur wody (wlot-wylot) jak i przepływ.
    Jakby miernik temperatury powietrza przesądzał o wysokości opłaty,
    to (ów termometr) zostałby tu i ówdzie odnaleziony, obudowany grzałką
    i należałaby się jeszcze dopłata za grzanie kaloryferów ;>

    > a co za tym idzie - wietrzenie bez zakręcania kaloryfera nadal jest bezkarne
    > finansowo (tj. rozkłada się na 200 mieszkań w bloku). I w sumie chyba dobrze,
    > bo to zdrowe dla ścian i ludzi.

    Może tak, ale wtedy są dwa pytania:
    - po co te podzielniki :D
    - co się stanie, jak ta wiedza stanie się powszechna :)

    pzdr, Gotfryd