eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiLaptop z UK - odzyskanie VAT'u, podwójne jego płacenie (?) › Re: Laptop z UK - odzyskanie VAT'u, podwójne jego płacenie (?)
    From: "p...@N...o2.pl" <p...@N...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Laptop z UK - odzyskanie VAT'u, podwójne jego płacenie (?)
    Date: Tue, 13 Nov 2007 14:44:51 +0100

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Wiesz, tak napisałeś, że wychodzi że ten ktoś kto wwozi nie
    > będzie Ciebie pytał ;)
    > Nie będzie :)
    > Celnik też nie będzie, bo granicy nie ma.
    Tyle że laptop będzie dostarczany przez kuriera.
    Czy zatem też taką paczką żaden Celnik lub inny Urzędnik nie będzie
    się interesował oraz pytał adresata (mnie), co tam jest w środku?

    > ...nie pamietam która góralska ;)
    > O zwrot w .uk (podobnie jak .pl) można się ubiegać, jak wywieziesz
    > to coś POZA UNIĘ. Twój kolega mieszka w Australii, Szwajcarii czy
    > jakimś innym kraju, np. Meksyku?
    Kolega ma tu firmę w Polsce i ew. na niego byłby laptop :)
    Z tego co piszesz, on najwyraźniej się nie zna w kwestii VAT...
    Po prostu wyraził obawy, że jeżeli to weźmie na siebie, to wynikną
    takie "klocki"... ja też się nie znam, więc pytam :) :)

    > Tak.
    > Przy zakupie na firmę bierze się fakturę BEZ VAT.
    > Nie "zwolniony", nie 0% - bez VAT. Akurat do rozliczenia bierze się ją
    > tak *jakby* miała 0%, i w wielu miejscach tak piszą, ale to jest
    > nieścisłe.
    > Ten VAT nalicza się SAMEMU i odlicza SAMEMU.
    Trochę to dla mnie zawiłe... w każdym bądź razie dzięki za wskazówki.

    > Tu leży:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    > Przyznaję, ze ona JEST niestrawna :(
    oops...

    > Tak.
    No to "po ptokach", bo występować po NIP europejski dla 1 laptopa...

    > http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100
    > ...i wrzuć sobie "euronip" czy co tam chcesz, m.in. "wewnątrzwspólnotową"
    > i "wewnątrzwspólnotowe" (nabycie i dostawę :)).
    > pzdr, Gotfryd
    Serdeczne dzięki za wskazówki i czas poświęcony.
    Pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.