  • 1. Data: 2002-03-06 07:47:41
    Temat: Leasing czy Kredyt (Samochod)
    Od: "Albert Litwiniuk" <a...@p...com>

    Zalozylem wlasnie dzialnosc gospodarcza.
    Spodziewam sie stalych dochodow i dlatego decyduje sie na zakup auta.
    Nie wiem jednak co sie bardziej oplaca (nie znam tez plusow i minusow)
    LEASING czy KREDYT.
    Jesli w ktoryms przypadku trzeba poczekac by firma dajaca mi auto czy kredyt
    widziala ze przynosze dochody moge poczekac 3-4 miesiace.
    Zamierzam kupic auto za ok. 450000 brutto. Dochody z firmy mojej
    (jednoosobowa dzialnosc) beda w okolicach 4000pln i zamierzam kredyt/leasing
    wziac na ok.3-4 lata co da raty ok. 1500pln.
    Pytanie jest co sie bardziej oplaca (co w kazdym przypadku sie odlicza,
    VATy, podatek dochodowy, raty leasingu, amortyzacje)?

    Albert

  • 2. Data: 2002-03-06 09:14:31
    Temat: Re: Leasing czy Kredyt (Samochod)
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Albert Litwiniuk" <a...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pytanie jest co sie bardziej oplaca (co w kazdym przypadku sie odlicza,
    > VATy, podatek dochodowy, raty leasingu, amortyzacje)?

    Też miałem ten problem kiedy w VII 2001 założyłem działalność, ale szybko
    moje obawy się rozwiały ponieważ wiedziałem że kredytu nie dostanę ponieważ
    działalność trzeba prowadzić co najmniej pół roku i dodatkowo udokumentować
    odpowiednie dochody.
    Zdycydowałem więc o leasingu w EFL, spłacam punto2 osobowe po 1300/m-c przez
    dwa lata i jestem bardzo zadowolony. Jednak leasing opłaca sie tylko wtedy
    gdy masz małe koszty, np działalność usługową. Bowiem wszystkie koszty
    związane z samochodem (raty leasingowe, czynsz inicjalny, paliwo,
    ubezpieczenie, naprawy) wrzucasz w koszty w kwotach brutto w KPiR, VATu
    przy osobowych nie można odliczać.
    W sumie jak liczyłem to wyszło mi, że za samochód warty 32000 całkowite
    koszty do spłaty bez ubezpieczenia wyniosą mnie ok. 40000, ale tą kwotę
    wpisuje w koszty i dzięki temu jest mniejszy podatek do zapłacenia i w sumie
    wychodzi na to że "kredyt" mam za darmo. Nie liczę juz tego że benzyna jest
    tańsza a ubezpieczenie kilka razy mniejsze.
    Leasing myślę, że jest jedyną dobrą alternatywą dla osób rozpoczynających
    działalność.
    W EFL wystarczy przedstawić dokumenty rejestracyjne firmy i potwierdzenie
    otwarcia r-ku bankowego.

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 3. Data: 2002-03-06 11:55:23
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-06 10:14, Użytkownik Arkadiusz Piotrowski napisał:
    (ciach co nie istotne)

> [...]
    > związane z samochodem (raty leasingowe, czynsz inicjalny, paliwo,
    > ubezpieczenie, naprawy) wrzucasz w koszty w kwotach brutto w KPiR, VATu
    Vatu nie mozna odliczać tylko od paliw (i to, dotychczas, tylko
    benzynowych) i rat leasingowych dot. samochodu osobowego, od innych
    wydatków możesz, a jeżeli wrzuciłes VAT w koszty w miesiącu w którym
    mogłes go odliczyc to masz zawyżone koszty uzyskania przychodu.
    Nie ma dowolności w operowaniu VATem na zasadzie: albo odliczyc albo w
    koszty. Jeżeli masz prawo odliczenia VAT to nie jest on KUP, nawet
    jeżeli zrezygnowałes z odliczenia.

    Eh... badacze pisma....

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-03-06 13:32:01
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

    > Vatu nie mozna odliczać tylko od paliw (i to, dotychczas, tylko
    > benzynowych) i rat leasingowych dot. samochodu osobowego, od innych
    > wydatków możesz,
    a radio dokupione za ok 2000 pln netto do auta jako ŚT do z VAT'em czy bez.
    czy wogle można?

    pzdr
    mwi

  • 5. Data: 2002-03-06 13:55:05
    Od: "Cezary Lagod" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pytanie jest co sie bardziej oplaca (co w kazdym przypadku sie odlicza,
    > VATy, podatek dochodowy, raty leasingu, amortyzacje)?

    Coś nie tak z matematyką ...

    1500 zł/miesiąc * 4 lata *12miesięcy/rok = 1500 zł * 48 = 72 000 zł
    a 72 tyś zł nijak ma się do spłacenia auta za 450 tyś

    pozdrawiam

    p.s. chyba ten samochód to miał być za 45 tyś ? ;-)))

    Czarek

  • 6. Data: 2002-03-06 23:04:57
    Od: "Szynal" <r...@d...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Vatu nie mozna odliczać tylko od paliw (i to, dotychczas, tylko
    > benzynowych) i rat leasingowych dot. samochodu osobowego,

    Coś mi się wydaje, że nie masz racji - VATu od rat leasingowych nie możesz
    odliczać ani dla samochodów osobowych ani od samochodów ciężarowych.

    -------------------------
    Rafał Szynalski

  • 7. Data: 2002-03-06 23:12:39
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Szynal" <r...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Coś mi się wydaje, że nie masz racji - VATu od rat leasingowych nie możesz
    > odliczać ani dla samochodów osobowych ani od samochodów ciężarowych.

    Kolega pisze błedy tak samo jak ty :-)
    VAT od osobowych nie można a od ciężarowych można!
    Chyba że się coś zmieniło?

  • 8. Data: 2002-03-08 08:43:28
    Od: "gorox" <g...@g...pl>

    hheheheheeh :)))))))

    ABY ZAKONCZYC TE DYSKUSJE PROSZE O TEL 0606 374 088
    ( przedstawiciel PEKAO LEASING )

    pozdr
    R.S