  • 1. Data: 2004-04-04 17:05:11
    Temat: Leasing po 1 maja a odliczenie vat od samochodu
    Od: "daryusz" <d...@g...pl>

    Witam miłośników :-)

    Chciałbym się upewnić czy dobrze zrozumiałem nowe przepisy (art. 86 ust.7)
    dotyczące: jak w temacie.
    Jeżeli usługobiorca będzie użytkował samochód na podstawie umowy leasingu i
    ten samochód będzie miał ładowność mniejszą niż 357kg+n*68kg to będzie mógł
    odliczać vat z raty leasingowej w wysokości 50% ale tylko do momentu gdy nie
    uzbiera 5000 zł. A jak będzie miał samochód o ładowności większej niż określa
    wzór to vat odliczy cały?

    Pozdrawia, daryusz

  • 2. Data: 2004-04-04 19:53:33
    Temat: Re: Leasing po 1 maja a odliczenie vat od samochodu
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    daryusz wrote:

> [...]
    > gdy nie uzbiera 5000 zł. A jak będzie miał samochód o ładowności większej

    Przeczytaj jeszcze raz cala ustawe (dwa razy zas paragraf dot. umow
    leasingowych zawartych przed 1 maja) a potem zapraszamy do archiwum
    grupy. Temat walkowany co pare dni.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 3. Data: 2004-04-07 23:43:13
    Temat: Re: Leasing po 19 kwietnia! a odliczenie vat od samochodu
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...pl>

    daryusz <d...@g...pl> napisał w tytule:
    "Leasing po 1 maja a odliczenie vat od samochodu"

    a tymczasem okazuje się, że graniczną datą jest już 20 kwietnia:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040408/p
    rawo/prawo_a_7.html

  • 4. Data: 2004-04-08 05:34:15
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

    > "Leasing po 1 maja a odliczenie vat od samochodu"
    > a tymczasem okazuje się, że graniczną datą jest już 20 kwietnia:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040408/p
    rawo/prawo_a_7.html
    Ale w Art.. 176 jest napisane ze Art. 42-95 wchodza w zycie z dniem
    01.05.2004, a ten o odpisie VATu na samochodu ma nr 86.
    O co biega ?

    Maciej

  • 5. Data: 2004-04-08 06:38:54
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    nocnyMarek wrote:

> [...]
    > "Leasing po 1 maja a odliczenie vat od samochodu"
    >
    > a tymczasem okazuje się, że graniczną datą jest już 20 kwietnia:

    Ale tylko dla pojazdow nie spelniajacych wzoru na ladownosc (osobowki
    z krata najczesciej).

  • 6. Data: 2004-04-08 07:06:16
    Od: ELA<e...@i...pl>

    cz Astra diesel z kratką powinnam zaliczyć jako ciężarowy, czy jako
    osobowy? w dowodzie rejestracyjnym mam ciężarowy. opuszczalna
    ładowność 505 kg. Jeszcze jedna zmiana ustawy o VAT i trafię na
    intensywną terapię.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-04-08 07:47:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ELA napisał:

> [...]
    > osobowy? w dowodzie rejestracyjnym mam ciężarowy. opuszczalna
    > ładowność 505 kg. Jeszcze jedna zmiana ustawy o VAT i trafię na

    Zapisz sobie takie wzorek:
    357kg + {68 x [ilośc miejsc razem z kierowcą]) = ładwoność dla celów VAT

    Jezeli ładownośc samochodu jest mniejsza albo samochód w ogóle nie ma
    okreslonej dopuszczalnej ładwoności to traktujesz go jak osobowy
    (pomijamy drakę z ciągnikami siodłowymi).

    Twój Opel musi mieć 629kg ładwoności przy 4 miejscach i 493kg ładowności
    przy dwoch miejscach. Inaczej dla celów VAT masz osobówkę ;-(

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-04-08 08:02:59
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

  • 9. Data: 2004-04-08 18:24:27
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

> [...]
    > okreslonej dopuszczalnej ładwoności to traktujesz go jak osobowy
    > (pomijamy drakę z ciągnikami siodłowymi).

    A zakupilas juz traktor do celow VAT ?

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-