  • 1. Data: 2004-04-04 09:15:42
    Temat: Osoba samotnie wychowująca dziecko
    Od: mer<w...@i...pl>

    Witam.
    Proszę o pomoc w takiej sytuacji:

    Pobieram rente rodzinna po śmierci rodziców. W lipcu 2003
    skończyłem 18 lat. Do osiemnastego roku życia (a więc do lipca 2003)
    miałem prawnego opiekuna. Dwa miesiące temu dostałem (na moje
    nazwisko!) rozliczenie za 2003 rok z ZUSu. Jednak mój były opiekun
    prawny twierdzi, że on MUSI się rozliczyć za te pół roku (czyli zanim
    skończyłem 18 lat) jak osoba samotnie wychowująca dziecko. Twierdzi,
    że jak tak nie zrobi, to dostanie 5000zł kary. Ja jednak wiem, że ma
    niedopłatę ok. 2000zł i wydaje mi się, że chce się rozliczyć jako osoba
    samotnie wychowująca dziecko tylko po to, żeby zmniejszyć podatek
    do zapłacenia.
    Nie ukrywam, ze mi to nie jest na rękę, bo chciałem odliczyć od
    podatku wydatki na naukę języka angielskiego.

    Czy zatem rzeczywiście osoba ta MUSI się rozliczać jak osoba
    samotnie wychowująca dziecko, czy nie ma takiego obowiązku? Jeśli
    nie musi, ale che, to czy ja MUSZĘ udostępnić jej PIT 40A, który
    dostałem z ZUSu?
    Czy mogę się rozliczyć sam?

    Dodam, że nie mieszkamy razem. Poza tym rozliczenie z ZUSu
    przyszło na mnie (za cały rok) i zwrot podatku (pobranego przez ZUS)
    również dostałem na moje konto.

    Bardzo proszę o pomoc.

    -> http://usenet.pomocprawna.info