    From: Rafal <r...@p...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Lewe faktury
    Date: Mon, 28 Jan 2008 23:12:02 +0100

    > Najpierw musi się ta sprawiedliwość dowiedzieć gdzie sięgać :)

    powiem tak
    sygnalizowalem podobny temat do 2 tygodni temu

    wpadla mi kontrola, wyciagnela faktury od podwykonawcy z przed 3 lat
    nie wiedzialem co jest grane, co lepsze urzednicy z US tez nie wiedzieli
    bo dostali zlecenie z UKS z innej miejscowosci

    tyle co wiem na dzien dzisiejszy:
    - goscia zlapali na wystawianiu lewych faktur ( o co biega dokladniej nie
    wiem)
    - mi grozi:
    a) firma nie istniala ( nie zarejestrowana ) - oddaje VAT
    b) firma istniala ale nie ksiegowala faktur moich - chyba oddaje VAT
    c) firma istniala, ksiegowala albo nie, odprowadziala albo nie vat, wyprze
    sie teraz wykonanej pracy, powie ze nigdy nie robila a faktury i podpisy
    wystawiala bo "sprzedawla koszty" - chyba oddaje VAT ( ja)

    tak czy srak jest przesrane, jedyne co mozna teraz aktualnie podbno
    zrobic, to isc do US i poprosic o sprawdzenie numeru nip czy pod tym
    numere jest aktywna DG i platnik VAT

    i to wszsytko
    a jak gosca chcesz sprawdzic czy ksieguje twoje faktury.. to nie wiem jak
    to zrobic
    chyba naslac na siebie i na niego kontrole krzyzowa

    a generalnie - nasze super prawo twierdzi ze zawsze ty jako dobry platnik
    dostaniesz w dupe
    a kretacz, co najwyzej dostanie 2 lata w zawiasach na 3... i bedzie sie
    bujal po karaibach z twoja kasa

    rafal