    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Lewe faktury
    Date: Tue, 29 Jan 2008 00:15:17 +0100

    On Mon, 28 Jan 2008, Jacek Osiecki wrote:

    > I co Ci to da jeśli taka firma nie będzie ewidencjonowała faktur?

    Zastanówmy się.
    Przyszedł człowiek i wykonał usługę, tak?
    Nieważne, czy to "ten co był na fakturze" czy inny.
    Przedsiębiorcą nie był i u przedsiębiorcy nie pracował, prawda?
    No to "świadczył usługę osobiście", tak czy nie?
    A taki przedsiębiorca (ten DLA którego coś robią), któremu ktoś
    "świadczy osobiście", nie ma aby przypadkiem obowiązków płatnika
    dla podatku dochodowego i ZUS?

    > Myślę że
    > niewiele osób ryzykuje wystawianie faktur bez posiadania firmy...

    Jak "sympatyczna_poczta" pisze obok, akurat to może być legalne :),
    acz wygląda prawdopodobne to co piszesz. Choć dziwne, bo
    z powodu ujawnionego przychodu US raczej kontroli krzyżowej
    nie zrobi :)
    Niemniej w większych firmach na ogół bez przedstawienia "wyciągu
    z EDG" na ogół nie chcą ze mną rozmawiać (i jeszcze przekonywać
    muszę, że wpis sprzed roku jest równie dobry jak "z nie później
    niż 60 dni" :]

    > Ta, jakbym miał dla jakiegoś kontrahenta wędrować do urzędu miasta

    ???
    Kserokopia i "dane aktualne na...".

    > żeby mu dostarczyć świstek to bym mu podziękował :)
    > Sam sobie sprawdzaj, dane są
    > jawne i UM je chętnie udostępnia :P

    Widocznie za mało Ci płacą, żeby się opłacało taki świch skserować
    lub przepuścić przez skaner i drukarkę :P, ja pisałem "przy większych
    kwotach", przy których kartkę papieru mogę odżałować ;)
    A ze sprawdzaniem to prawda, niemniej "w razie czego" ma się
    podpisane oświadczenie - dowód ewentualnego usiłowania wprowadzenia
    w błąd. Sprawdzać można wtedy już telefonicznie, nie ruszając
    się zza biurka, co zazwyczaj kontrahent woli :>

    pzdr, Gotfryd