    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidacja DG a samochód
    Date: Thu, 14 Jan 2010 12:56:51 +0100

    On Thu, 14 Jan 2010, PiotrB. wrote:

    > Ok rozumiem, że VAT mnie nie dotyczy w tym przyapdku.
    > Nie chciałbym sprzedawać lecz dalej go używać.
    > Co w takim przypadku? Gdzie to wpisać, jaki podatek zapłacić?
    >
    > Czy będzie dobrze jeśli przed likwidacją DG dodam do KPiR
    > dokument wewnetrzny, że przekazałem na cele osobiste samochód
    > o wartości XXXXzł (cena oszacowana przeze mnie na podstawie
    > cen rynkowych? i bez doliczania VAT i ujmowania w ewidencji VAT),
    > a tym samym kwota ta stanie się moim przychodem, od którego
    > zapłacę jedynie podatek dochodowy?

    NIE!

    Inwestycje (a ST się zaliczają do tej kategorii), odmiennie
    działają przy "wprowadzaniu", mniej korzystnie podatkowo, za
    to *również* odmiennie działają przy "wyprowadzaniu", dla
    odmiany "zwracając" swoje wady wejściowe.

    Popatrz na to tak: przy zakupie, nabycie ST *nie jest kosztem*.
    Wydatek musił pokryć z "już opodatkowanych pieniędzy", dopiero
    później, stopniowo, amortyzacja umożliwia swoisty "zwrot koszu".

    W zamian, przy "wyłączaniu z użyciu" *nie ma przychodu*!
    Przychód pojawia się tylko wtedy, kiedy... pojawia się przychód :)
    Czyli jeśliby taki ST został np. sprzedany - to będzie przychod,
    i nawet jeśliby został "wycofany z DG", to (przez 6 lat) dolicza
    się do przychodów z DG.

    Samo "wykreślenie" nie niesie za sobą ŻADNYCH konsekwencji
    w podatku dochodowym!
    Samochód jest Twój (w DG), będzie Twój (poza DG, "osobiscie"),
    nic się z tym nie wiążę (poza utratą prawa prostego roliczania
    wydatków na niego w koszty, można - ale kilometrówką).

    A jako że VAT nie ma, to w ogóle nie ma żadnych konsekwencji
    podatkowych.
    Tylko pamiętać trzeba, że *jakbyś sprzedał*, będzie trzeba
    dochód doliczyć do DG. I tyle.

    pzdr, Gotfryd