  • Data: 2008-04-08 08:16:22
    Temat: Re: Likwidacja środka trwałego
    Od: "Latet" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ta lista nie obejmuje typowego sprzętu komputerowego.
    > Sprzęt radiowy, telewizyjny i telekomunikacyjny oraz
    > fotograficzny,
    > nagrane z zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami
    > oprogramowania komputerowego (w tym również sprzedawane łącznie z
    > licencją na użytkowanie): płyty CD, DVD, kasety magnetofonowe, taśmy
    > magnetyczne (w tym kasety wideo), dyskietki, karty pamięci, kartridże.

    OK, mam stary aparat cyfrowy, kupiony "na firmę" kiedys tam
    za 2500 zł, dziś wart może 500 zł, może mniej, sprawny.
    Jak się go sensownie pozbyć, bez kasy fiskalnej?

    Czy wystarczy, jeśli kupujący (osoba prywatna) zrobi mi przelew i dostanie
    fakturę?

    Musze go sprzedać, bo nie mam ochoty przy ew. zamknięciu
    działalności oddawać całego VAT-u od ceny jego zakupu
    i jeszcze podatek.

    Raczej trudno będzie mi znaleźć na niego klienta, który jest firmą,
    no chyba, że rzeczywiście jakiś handlarz, czy komis?

    Mam jednak wrazenie, że 99% 1-os działalnosci gosp. sprzedaje
    taki sprzęt "normalnie" i nawet do głowy im nie przyjdzie, że kasa.
    Co za to grozi? Przecież to jakaś paranoja.

    Rozumiem jednak, że stary monitor komputerowy moge swobodnie
    sprzedać, bez martwienia się o kasę fiskalną?

    latet