  • 1. Data: 2005-05-29 20:46:01
    Temat: Limit 10000euro
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Mam pytanie - na UoD polegajace VATowi mam juz w sumie prawie 10tysiecy
    i korzystam ze zwolnienia podmiotowego.

    Czy w momencie przejscia na DG+VAT limit bedzie liczyl sie od nowa,
    czy nie(czyli czy zostanie mi juz tylko nieco ponad 30tys do zagospodarowania)?

    I jeszcze jedno - temat walkowany, ale nigdy tego nie pojalem do konca - czy
    limit przejscia na VAT liczy sie miesiecznie(czyli (10000/euro)/30dni = limit
    dzienny i jezeli przewkrocze to w miesiacu to wchodze w VAT), czy tez rocznie?

    pozdrawiam
    AL

  • 2. Data: 2005-05-30 06:32:24
    Temat: Re: Limit 10000euro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 May 2005, wrote:

> [...]
    >+
    >+ Czy w momencie przejscia na DG+VAT limit bedzie liczyl sie od nowa,

    Nie widzę podstaw :(
    Limit jest na rok na podatnika. Nie na jakąś "działalność" i nie na
    "przejście".

> [...]
    >+ dzienny i jezeli przewkrocze to w miesiacu to wchodze w VAT), czy tez rocznie?

    ---- ustawa o VAT ---
    Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość
    sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim
    roku podatkowym kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej
    równowartości 10 000 euro. [...]
    [...]
    5. Jeżeli wartość sprzedaży u podatników zwolnionych od podatku
    na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1,
    zwolnienie traci moc w momencie przekroczenia tej kwoty.
    Obowiązek podatkowy powstaje z momentem przekroczenia tej kwoty
    [...]

    Która część powoduje niejasność ?
    Kombinacje z "proporcjami do okresu sprzedaży" są przy limicie
    dla kasy fiskalnej...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-01 13:35:24
    Od: ulapod <u...@g...pl>

    wrote:

    > Witam
    >
    > Mam pytanie - na UoD polegajace VATowi mam juz w sumie prawie 10tysiecy
    > i korzystam ze zwolnienia podmiotowego.

    Pamiętaj, ze jeśli zacząłeś działalnośc w środku roku to ten limit liczy ci
    się proporcjonalnie w skali roku (ja na tym wpadłam w US)

    ula

  • 4. Data: 2005-06-01 22:43:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 May 2005, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ Kombinacje z "proporcjami do okresu sprzedaży" są przy limicie
    >+ dla kasy fiskalnej...

    ...wróć... to właśnie tu :[ !
    I to z pytaniem jak liczyć "okres sprzedaży" :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)