  • 1. Data: 2005-05-29 17:56:20
    Temat: VAT za UoD+Przekazanie praw
    Od: " " <a...@g...pl>

    Witam

    Bede wykonywal dla firmy program do ktorego przekaze tez majatkowe prawa
    autorskie. Googlowalem za odpowiedzia jaka stawka VATu uzyc, ale nie znalazlem
    konkretnej odpowiedzi - 7% czy 22%? Czy rozbijac na robocizne i sprzedaz praw
    czy jeszcze inaczej?

    pozdrawiam
    AL

  • 2. Data: 2005-05-29 18:01:00
    Temat: Re: VAT za UoD+Przekazanie praw
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > konkretnej odpowiedzi - 7% czy 22%? Czy rozbijac na robocizne i sprzedaz praw

    Dodam ze chodzi mi o umowe w ramach 'zVATowanej' dzialalnosci gospodarczej

  • 3. Data: 2005-05-29 18:45:12
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > konkretnej odpowiedzi - 7% czy 22%? Czy rozbijac na robocizne i sprzedaz praw

    W ustawie o VAT uslugi tworcow sa obciazone stawka 7% ale za przekazanie praw.
    A co zrobic z wykonaniem - czy w przekazniu praw miesci sie wykonanie?

  • 4. Data: 2005-05-30 06:45:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 May 2005, wrote:

> [...]
    >+ A co zrobic z wykonaniem - czy w przekazniu praw miesci sie wykonanie?

    Pewnie w archiwum spotkaleś również pytanie o "fakturę na x ton cementu,
    xx ton piasku, xxx sztuk cegieł, xxxx gwoździ...." - tak, chodzi o "budowę
    domu" :) rozbitą na czynniki pierwsze.
    To w kwesti "mieszczenia się" :)
    A w kwestii stawki... pewien jesteś że oprogramowanie *z punktu widzenia
    stawki VAT* mieści się w "przekazaniu praw" ?
    Chodzi mi o to:
    ++++
    Art. 2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    [...]
    26) usługach elektronicznych [...]
    w szczególności usługami elektronicznymi są:
    a) tworzenie i utrzymywanie stron internetowych, zdalne zarządzanie
    programami i sprzętem,
    b) dostarczanie oprogramowania oraz jego uaktualnień,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    c) dostarczanie obrazów, tekstu i informacji oraz udostępnianie
    baz danych,
    d) dostarczanie muzyki, filmów i gier, [...]

    Na podstawie którego przepisu planowałeś 7% ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-05-30 08:27:08
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > baz danych,
    > d) dostarczanie muzyki, filmów i gier, [...]
    >
    > Na podstawie którego przepisu planowałeś 7% ?

    Art 41 p.1,2, Załącznik 3

  • 6. Data: 2005-05-30 08:32:40
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > la
    > ra

    > Art 41 p.1,2, Załącznik 3

    Dodam jeszcze Załącznik 3 punkt 162 - Uslugi tworcow i artystow.

    Gdzies jednak wyczytalem ze stawka 7% moze byc tylko wtedy gdy sam wykonam
    dany program, a ja musze czesc prac(graficznych) zlecic, wiec nie wiem
    czy to jeszcze jest "usluga tworcy", czy to sie tylko do umow o dzielo stosuje

  • 7. Data: 2005-05-30 09:39:44
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

> [...]
    > dany program, a ja musze czesc prac(graficznych) zlecic, wiec nie wiem
    > czy to jeszcze jest "usluga tworcy", czy to sie tylko do umow o dzielo

    Zwróć jeszcze uwagę na nową ustawę, która zacznie obowiązywać pojutrze -
    wprowadza ona pewne zmiany między innymi w kwestii opodatkowania VAT
    honorariów...

    --
    Marek

  • 8. Data: 2005-05-30 13:59:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 May 2005, wrote:

> [...]
    >+ > Art 41 p.1,2, Załącznik 3
    >+
    >+ Dodam jeszcze Załącznik 3 punkt 162 - Uslugi tworcow i artystow.

    To ja z innego twojego posta zacytuję:
    "Dodam ze chodzi mi o umowe w ramach 'zVATowanej' dzialalnosci
    gospodarczej"

    A z zapodanego p. 162:
    162. Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu
    przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie
    licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania

    ...IMO twoje wynagrodzenie pod "honorarium" nie podpada :]
    Aczkolwiek mogę się mylić :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)