  • 1. Data: 2007-10-12 07:06:02
    Temat: Limit-50-tys-zl-dotyczy-juz-2007 - co to oznacza ?
    Od: g...@g...com

    Jezeli nie przekrocze 50 000 w 2007, to moge korzystac ze zwolnienia
    VAT.

    W roku 2007 limit wynosi 39700 (okolo)

    To w końcu jakiej kwoty mam nie przekraczać w 2007, aby miec
    zwolnienie w 2007 i 2008 ?

    Przyklad
    w roku 2007 uzyskuje 49000 zl, czyli jestem zwolniony z VAT w 2008,
    a wchodze w VAT w 2007 ?

    Z góry dziekuję za odpowiedz

  • 2. Data: 2007-10-12 20:05:18
    Temat: Re: Limit-50-tys-zl-dotyczy-juz-2007 - co to oznacza ?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Były artykuły w rzepie chyba albo prawnej, pisali że to się tyczy już 2007
    ale do końca nie byli pewni.. Jak to w polsce.

  • 3. Data: 2007-10-15 08:31:34
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

    > Były artykuły w rzepie chyba albo prawnej, pisali że to się tyczy już 2007
    > ale do końca nie byli pewni.. Jak to w polsce.

    jedyne co mi przychodzi do głowy , o ile chodzi o zastosowanie do roku
    2007, to rezygnacja <z bycia> podatnikiem VAT. W sytuacji, w której
    <wejdziesz> w VAT w roku 2007, to masz to zagwarantowane przez
    najbliższe 3 lata, później możesz skorzystać z art. 113 ust.
    11. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub
    zrezygnował z tego zwolnienia, może dopiero po upływie 3 lat, licząc od
    końca miesiąca, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z
    tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

  • 4. Data: 2007-10-18 11:21:14
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 07:06:02 -0000, g...@g...com napisał(a):

    > To w końcu jakiej kwoty mam nie przekraczać w 2007, aby miec
    > zwolnienie w 2007 i 2008 ?

    No to odpowiedź znajdziesz tu:

    "Podatnicy, którzy będą chcieli być zwolnieni podmiotowo z VAT skorzystają
    z nowego limitu sprzedaży opodatkowanej. Wyniesie on 50.000 zł. Sprawdź, od
    kiedy obowiązują nowe zasady.

    Po zmianie wprowadzonej przez ustawę z 19 września 2007 r. o zmianie ustawy
    o podatku od towarów i usług oraz ustawy o zwrocie osobom fizycznym
    niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym, którą podpisał
    prezydent, zwolnieni będą od podatku podatnicy, u których wartość sprzedaży
    opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty
    50 000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

    Niniejsza zmiana w wynika z konieczności dostosowania polskiego prawa do
    art. 399 dyrektywy 2006/112/WE. Zgodnie z tym przepisem, bez uszczerbku dla
    innych przepisów szczególnych, równowartość w walutach krajowych kwot
    wyrażonych w euro przewidzianych w dyrektywie 2006/112/WE jest określana w
    odniesieniu do państw członkowskich, które przystąpiły do Unii Europejskiej
    po 1 stycznia 1999 r. i nie przyjęły euro jako jednej waluty - według kursu
    euro obowiązującego w dniu ich przystąpienia.

    W przypadku Polski, w dniu przystąpienia do UE, tj. dnia 1 maja 2004 r.,
    obowiązywał kurs euro z 30 kwietnia 2004 r., który wynosił według Tabeli A
    kursów średnich NBP: 1 EUR=4,8122 zł.

    Zgodnie z art. 400 dyrektywy 2006/112/WE, przy przeliczaniu na waluty
    krajowe ww. kwot, państwa członkowskie mogą zaokrąglać otrzymane kwoty do
    10% w górę lub w dół.

    Przy zastosowaniu tych reguł wprost kwota zwolnienia wyniosłaby 48.122 zł.
    Ustawodawca zadecydował zaokrąglić tę kwotę do 50.000 zł, na co pozwala
    przepis art. 399 dyrektywy 2006/112/WE. Niewątpliwie uprości to
    rozliczenia"

    /źródło e-letter Wiedzy i Praktyki/

    --
    pozdrawiam,