    From: walfal <w...@p...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Lombard -ogólnie
    Date: Mon, 05 Jul 2004 12:42:06 +0200

    > Zaczęłam prowadzić lombard od niedawna
    > KPiR bez VAT
    > Prowadzę rejestr lombardowy w nim wpisuję wszystkie operacje, a księga ?
    >
    > Kiedy powinnam wpisywać w księgę przychody i koszty
    > Np. Ktoś przynosi mi telefon 28-06-2004 dostaje za niego 50,00 odbiór
    > 02-07-2004 prowizja 6,00
    > a) przychodzi po telefon płaci 56,00 - czy to jest moment wpisania w księgę
    > 6,00 prowizji?, a może wszystko zliczam na koniec miesiąca i wpisuję
    > wszystkie prowizje otrzymane za cały miesiąc jedną wartością?
> [...]
    Spotkałem się z rozwiazaniem bazującym na zestawieniach miesięcznych.
    Tzn. na koniec miesiąca sporządzane są zestawienia :
    1. pożyczek zwróconych (z podsumowaniem) - stąd suma uzyskanych odsetek
    do KPiR
    2. zastawów sprzedanych ( z podsumowaniem)- stąd suma uzyskanych
    prowizji przy sprzedaży
    3. "kosztu własnego" sprzedanych zastawów - to do kolumny "zakup towarów"
    Po rozwinięciu Twojej działalności wpisywanie każdego przychodu do
    KPiR stanie się uciążliwe.
    Może zainteresuj się programem komputerowym do ewidencji lombardowej.
    Pozdrawiam. Witold Grabowski