  • Data: 2009-05-27 07:00:14
    Temat: Re: Ludzie to są jednakowoż głupie ;-)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    glos wrote:
    > Czy znasz chociaz jeden przyklad sytuacji, w ktorej (w Polsce)
    > instytucja panstwowa konkuruje na otwartym rynku na rownych warunkach
    > z podmiotami prywatnymi?
    >
    > Nie twierdze, ze takich nie ma - ale jakos nie moge sobie takich
    > przypomniec.

    Nic takiego nie przychodzi mi do głowy.

    Ale IMHO tam gdzie firma państwowa ma przewagę nad prywatną to taka
    przewaga wynika:
    - albo z monopolu / ulg narzuconych przez prawo,
    - albo z faktu posiadania przez firmę państwową pozyskanego
    (akumulowanego przez długie lata) majątku, który jest niezbędny do
    świadczenia usług / produkcji

    W innych przypadkach otwarcie rynku powoduje odpadnięcie firm państwowych.

    Przykładów jest wiele - choćby rynek usług weterynaryjnych,
    stomatologicznych.

    Piotrek