  • Data: 2017-10-28 02:32:36
    Temat: Re: Luka VAT
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 27 Oct 2017 16:02:44 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Oczywiście, że mówię o drobnych zwrotach. To były kwoty rzędu 1000zł i
    > co rok sprawdzali.
    > Natomiast skoro tak dokładnie/często sprawdzali zanim zwrócą VAT to skąd
    > ta luka? :)

    No wlasnie chyba przestali.

    > Nie każda firma miała chyba wtedy jeszcze komputer. Mogli nawet nie

    Wprowadzic tylko dla tych, ktorzy prowadza ksiegowosc na komputerze.
    Albo wypelniasz ksiazki dlugopisem, albo musisz przekazywac plik :-)

    > rozumieć pojęcia plik :). W 1993 mój dostęp do internetu był przez modem
    > 2400. Jak w takim środowisku zbierać te pliki?

    rejestr faktur VAT nie jest znow taki dlugi.
    Ze 100 bajtow na fakture ... pol sekundy transmisji.

    A kto nie ma modemu lub telefonu - przynosi na dyskietce lub przysyla
    poczta razem z deklaracja :-)

    > Ja cały czas nie do końca rozumiem na czym te oszustwa polegają i

    Ja tez nie bardzo :-)
    Ale pare prostych pomyslow mam. Np "gubimy" czesc wystawionych faktur,
    spada VAT do zaplacenia, spada PIT/CIT.
    Albo drukujemy sobie falszywa fakture w koszty.

    Albo skladamy przez rok zerowe deklaracje, a potem zamykamy firme i
    wyjezdzamy do Londynu :-)

    > dlatego nie rozumiem pojęcia "aż się prosi oszukiwać".
    > Rozumiem, że np. ktoś zakłada firmę, wystawia faktury więc ktoś inny
    > odlicza sobie VAT z tych faktur a potem ten pierwszy znika. Ale co to
    > znaczy znika - nie da się człowieka znaleźć? Słyszałem hasło słup -
    > czyli jest człowiek, da się go znaleźć tylko że golutki. Ale przecież to
    > chodzi o jakieś realne pieniądze, które gdzieś przepłynęły. Nie da się
    > ich znaleźć?

    Patrz jak szukaja Amber Gold :-)

    Malych nie znajdziesz - wyplacono gotowka. A duze mozna zakamuflowac
    za granica, czy nawet w kraju pod byle pretekstem.
    Albo kupic zloto i miec fakture z NBP :-)

    J.